23 település diákjai nyertek a K&H a hátrányos helyzetűekért kulturális és sport pályázatán

2017. szeptember 11., hétfő, 07:00

A sport és a kultúra nagyban hozzájárul a gyerekek testi és szellemi fejlődéséhez, bővíti világnézetüket, és akár a társadalmi hátrányokat is csökkentheti. A fiatalok többségének életébe mégsem épül be a rendszeres testmozgás és a kulturális programok, emellett komoly különbségek vannak a nagyvárosokban és kisebb településeken élők szokásai között is.

23 település diákjai nyertek a K&H a hátrányos helyzetűekért kulturális és sport pályázatán

A K&H a hátrányos helyzetűekért program általános iskolák számára meghirdetett kulturális és sport pályázatának eredményeként most 23 település közel ezer diákja tapasztalhatja meg a színház varázslatos világát és a sport nyújtotta örömöket.

A legfrissebb hazai ifjúságkutatás¹ szerint a kultúra és a sport nem épül be a fiatalok többségének életébe: csupán egyharmaduk sportol rendszeresen, és a hagyományos kulturális intézmények látogatása is folyamatosan csökken. A fővárosi és a községekben élő fiatalok rendszeres színházlátogatása között továbbra is különbség mutatkozik, hiszen míg 2008-ban a fővárosi fiatalok 13 százaléka, a községekben élők 5 százaléka, addig 2016-ban már csupán a budapesti fiatalok 5 százaléka, a községben élők 2 százaléka járt havonta színházba.
   „A sport és a kulturális élményeket a mindennapi anyagi gondokkal küzdők sajnos csak kis számban engedhetik meg maguknak, pedig ezek akár a társadalmi különbségeket is csökkenthetik. Egy-egy ilyen élmény ugyanis nemcsak abban az órában gyakorol hatást a gyerekekre, amikor részt vesznek az adott programban, hanem arra is képesek, hogy új tapasztalatok szerzésére, a világra való nyitottságra ösztönöznek” – mondta el Tibori Tímea szociológus, az MTA szenior kutatója.

Az elmúlt tanévben a K&H a hátrányos helyzetűekért programban meghirdetett felhívásra összesen 27 sportpályázat és 32 kulturális pályázat érkezett olyan iskoláktól, ahol átlagosan közel 70 százalék a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók aránya. A beérkező pályázatokból jól látszik, hogy ezen iskolák diákjai átlagosan évente egyszer jutnak el kulturális programra, és gyakran olyan alapvető sporteszközök is hiányoznak, mint a gumilabda, a kosárlabda vagy a tornaszőnyeg.

   „A szakmai zsűri értékelését követően 20 iskola összesen 500 diákját visszük el előadó-művészeti produkcióra, és 3 iskola tanulói vehetnek részt egész napos sporteseményen, amelyhez a programok és a sporteszközök beszerzését is támogatjuk, egyenként maximum bruttó 1 millió forint értékben” mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.

   „A három évvel ezelőtt indult K&H a hátrányos helyzetűekért programunk célja, hogy a rászoruló régiókban élő gyerekeknek lehetőséget biztosítson a teljes életre, a színház és a sport élményének megtapasztalására, ezért hirdettünk kulturális és sportpályázatot a hátrányos helyzetű térségekben működő általános iskolák számára. Az itt élő gyerekek számára ugyanis jóval kevesebb lehetőség adódik erre, hiszen a szülőknek gyakran még a tanszerek megvétele is nagy teher, így színházi előadásokra, új sporteszközökre vagy sportrendezvényekre már nem jut forrás” – tette hozzá Horváth Magyary Nóra.

K&H Csoport

Az ország egyik vezető és országosan több mint 4100 munkatársat foglalkoztató pénzintézeteként a K&H célja, hogy ügyfelei igényeit minden időben magas szinten elégítse ki, és a lehető legteljesebb termékpalettát nyújtsa számukra. A K&H országszerte 208 lakossági fiókot működtet, és mintegy 1 millió lakossági, kkv és vállalati ügyfelének kínál pénzügyi szolgáltatásokat. A magyar gazdaság működését több mint 1700 milliárd forintnyi kihelyezett hitel- és hiteljellegű állománnyal segíti háztartások, kisvállalkozások, vállalatok és önkormányzatok finanszírozásán keresztül. A K&H 2017. június 30-án a Magyar Állam által kibocsátott instrumentumok 664 milliárd forintos állományával rendelkezett. A cégcsoport teljes tevékenysége hozzávetőlegesen 4000 magyar beszállítónak és mintegy 700 banki és biztosítási ügynöknek biztosít megrendeléseket és folyamatos tevékenységet.

¹ Magyar Ifjúság Kutatás 2016

Forrás: WELL PR Ügynökség

hírek pályázat kultúra sport gyerekek testi fejlődés szellemi fejlődés

Ismerd meg, Ismerd fel, Éld át!

Ismerd meg, Ismerd fel, Éld át!

Gumikesztyűben begombolni egy inget, szivacson vagy békatalppal járni, homályos szemüvegben tájékozódni – ilyen feladatokkal hívta fel a figyelmet a sclerosis multiplex (SM) betegségre a Magyar Sclerosis Multiplex Betegek Szövetsége által szervezett kampány.

tovább

A zene, a barátság és a szeretet költözik az Erkel színházba!

A zene, a barátság és a szeretet költözik az Erkel színházba!

Szekeres Adrien 2017 november 20-án egy igazán különleges okból lép az Erkel Színház színpadára. Karrierjének 20. évét ünnepli meg velünk egy meglepetésekkel teli esten. A zene különböző stílusai, Adrien egyedi hangja, személyes történetén vezet minket végig, melyhez szavak sem kellenek.

tovább

Egy bank is aktív része lehet a társadalomnak

Egy bank is aktív része lehet a társadalomnak

Az idén 30 éves K&H elnyerte a Mastercard – Az év társadalmilag felelős bankja 2017 díjat. Az elismerés többek között azoknak a széles rétegeket megmozgató társadalmi felelősségvállalási kezdeményezéseknek köszönhető, mint például a K&H gyógyvarázs, a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő vagy a K&H: üzletet ide! program, amelyek reagálnak és választ adnak a társadalom aktuális igényeire.

tovább

Olyan leszek, amilyen vagyok

Olyan leszek, amilyen vagyok

Sűrű év végére készül Keresztes Ildikó, aki az Álomutazó című mesemusical rémálomkészítőjét alakítja karácsony és újév között.

tovább