5 tipp az erős immunrendszerért

2017. november 23., csütörtök, 10:00

Már előre rettegsz a hideg hónapoktól? Ne tedd! Tényleg csak pár dologra kell odafigyelned, hogy idén elkerüljenek a tél tipikus betegségei. Pár egyszerűen betartható jó tanács és a kicsattanó forma garantált!

5 tipp az erős immunrendszerért

1, Mozogj!

Immunrendszered védi ki a vírusok, kórokozók támadásait, különböző funkciójú sejtjei segítségével irányítja a gyulladásos és védekező funkciókat. Ezt a finom és bonyolult rendszert erősíti a rendszeres testmozgás. A sportnak nagy szerepe van a megelőzésben is: a szív- és érrendszeri betegségek, a magas vérnyomás, a cukorbetegség, az emésztőszervi problémák kockázatát jelentősen csökkenti, ha napi rendszerességgel, legalább fél órát fordítasz közepes vagy nagy intenzitású testmozgásra.

Tipp: Próbálj ki minél többféle mozgásformát! Ha eddig csak futottál, bringázz vagy ússz! A súlyzós edzések mellé iktass be body art, deepwork és pilates órákat! Kérd ki szakember tanácsát! Egy jó edző nem csak abban segíthet, hogy az alkati sajátosságaidnak, céljaidnak leginkább megfelelő mozgásprogramot hajthasd végre, hanem abban is, hogy új étkezési szokásokkal támogasd tested építését, szépítését.

 

2, Használd a természet erejét!

A gyógynövények a szervezet öngyógyító mechanizmusát erősítik. Néhány közülük nagyon hatékony a vírusok- és baktériumok elleni védekezésben.

Klinikailag bizonyított immunstimuláns hatású gyógynövényeink a fagyöngy, a bíbor kasvirág (echinacea-készítmények), a cickafarkfű, a körömvirág, a kamilla, a pemetefű, a gyermekláncfű levele és gyökere.

A homoktövis narancssárga termése számos értékes vitamint tartalmaz: B1-, B2-, B6-, B8-, B9-, K-, P-, PP- és E-vitamint, ezen kívül ásványi anyagokat (vas, magnézium), mikroelemeket, flavonoidokat. C-vitamin tartalma a citroménak tízszerese!

A csipkebogyó termése kiváló C-vitamin forrás. Ha teaként fogyasztod, arra figyelj, hogy ne forrázd, hanem áztasd, mivel a C-vitamin nem hőstabil.

Tipp: Tegyél egy üvegbe csipkehúst (kisebb darabokban vagy szárítva, őrölve), és öntsd fel mézzel! A méz ozmotikus hatása kivonja a hatóanyagokat, és csodás gyógymézet kapsz. Fogyassz el minden nap egy kiskanálnyit belőle!

3, Támogasd emésztésed!

Immunrendszered 70-80%-a bélfalad baktériumflórájában található. Éppen ezért, ha egészségesen szeretnéd átvészelni a hideg hónapokat, figyelj oda a táplálkozásodra! A finomított, félkész ételek ellenségei a bélflórának. Az elpusztuló bélbaktériumok helyét pedig más kórokozók, mint pl. a Candida gomba foglalják el. Hogy ez ne történhessen meg, rendszeresen fogyassz probiotikus termékeket! A probiotikus bacillusok táplálékai a prebiotikumok, melyek tulajdonképpen zöldségekben, gyümölcsökben, gabonákban lévő vízben oldható rostok.

Tipp: Fogyassz ásványi anyagokban, nyomelemekben bővelkedő ételeket: zöldségeket, olajas magvakat, teljes kiőrlésű lisztből készült termékeket, magas C-vitamin tartalmú gyümölcsöket – mint amilyen a grapefruit és a citrom vagy a pomelo -, támogasd emésztésed probiotikumok szedésével! Étrended tartalmazzon élőjoghurtot, kefírt, csicsókát, hagymaféléket, babot, borsót és zabpelyhet!

 

4, Szedj C-vitamint és propoliszt!

A téli időszakban érdemes C vitaminnal és propolisszal megtámogatni immunrendszered. A propolisz pusztító hatással van többféle baktériumra, kiváló fájdalomcsillapító. Kutatások kimutatták, hogy jó néhány olyan batérium elpusztítására képes, amelyek a szintetikus antibiotikumokkal szemben már rezisztenssé váltak. Rendszeres fogyasztásával magas szinten tartható a szervezet ellenálló képessége.

Tipp: Csak ellenőrzött forrásból származó propoliszt vásárolj! Könnyen tartalmazhat ugyanis káros anyagokat, ha olyan helyről történt a begyűjtés, ahol rengeteg pollenre immunis kórokozó él. Ezen kívül, ha gyógyszert szedsz, kérd ki orvosod véleményét, mert bizonyos hatóanyagokkal a propolisz kölcsönhatásba léphet és bajt okozhat.

5, Élénkítsd a vérkeringésed!

Szervezeted meghálálja, ha reggel váltóvizes zuhanyt veszel: meleg vízzel kezd, majd ha átmelegedtél, jöhet a hideg vízzel való zuhanyzás, ezt ismételd meg néhányszor és fejezd be hideg vízzel, ezután töröld magad szárazra. A váltózuhany után igyál meg egy jó forró, csipkebogyó-, bodza-, vagy hársfateát! Ezzel elősegíted a méregtelenítési folyamatot, és stimulálod az immunrendszered. A rendszeres szaunázás szintén erősíti az immunrendszert.

Tipp: Izzadj! Próbáld ki az infrabiciklit – abból is az osztrák gyártmányú Geoway infrabiciklit -, amely nem csak támogatja az immunrendszer működését, de még az optimális testsúly elérésben is segít. A 24 db 150 wattos infralámpával felszerelt infraalagútban az egész testet éri az infravörös sugárzás, pillanatok alatt beindítja a méregtelenítést, javítja a vérkeringést, és a sejtek oxigénellátását.

egészség ősz tél immunrendszer immunrendszer erősítés

Milyen pózban tanuljunk?

Milyen pózban tanuljunk?

A vizsgaidőszak nemcsak az agyat, de a testet is igénybe veszi, ezért nem mindegy, milyen pózban tanulunk a most már online is elérhető jegyzetekből.

tovább

Kommunikációval a jobb egészségért

Kommunikációval a jobb egészségért

2017. december elsején adták át ünnepélyes keretek között az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete által alapított Nekem Szól! Egészségértés Díj 2017 pályázat díjait a Budapest Music Centerben. A fődíjat ezúttal az Országos Gerincgyógyászati Központ kapta meg.

tovább

Az egészséges életmód maga a szabadság

Az egészséges életmód maga a szabadság

Hogyan előzzük meg a fájdalmat, a sérülést és a betegséget

tovább