A testet-lelket átformáló jóga

2017. október 2., hétfő, 07:00

Évezredes múltra tekint vissza, mégis az elmúlt években vált csak igazán népszerűvé. Jógázni egyet jelent a teljes elmerüléssel, mely testet és lelket egyaránt felszabadítja. Fitté, egészségesebbé tesz, csökkenti a stresszt és nem utolsó sorban pedig harmonizálja lelkünket.

A testet-lelket átformáló jóga

A jóga a testet gyógyítja, a lelket építi, az elmét pedig nyugtatja. Orvosi tanulmányok igazolják, hogy az egész testre jótékony hatással bír, segítségével számos betegség kockázata csökkenthető, úgy mint a mozgásszervi panaszoké vagy éppen a szív és érrendszeri megbetegedéseké. Most pedig nézzük át kicsit részletesebben, hogy mely területeken bizonyított a pozitív változás. 

Testünkre gyakorolt jótékony hatásai:

Erősíti az izomzatot és a csontozatot 

Sokan gondolhatjátok azt, hogy jógázni könnyű, hiszen nem intenzív mozgásformáról van szó és a gyakorlatok közben sem kell nagy erőt kifejteni, pedig a különféle pózok kitartása erőteljes izommunkát igényel. Az ilyen gyakorlatoknak köszönhetően fog erősödni az izomzatunk és javulni a csontsűrűségünk 

Javítja a testtartást 

A napi több órás ülőmunka sokat ront testtartásunkon, hiszen görnyedünk a monitor előtt, belemerülve a feladatainkba, eközben pedig fel sem tűnik, hogy már órák óta ugyanúgy ülünk, nem éppen a legmegfelelőbb testtartásban. A helyesen végzett jógagyakorlatok képesek elősegíteni a megfelelő testtartást. A jóga a szimmetrikus terhelésre ösztönöz, minden egyes bal oldali gyakorlatsornak megvan a jobb oldali megfelelője is. 

Méregtelenítés 

Egy óra jógával testünk számos méreganyagtól képes megszabadulni. A méregtelenítés kétféle úton indulhat be, az egyik mód az izzadás, az ugyanis aktivizálja nyirokrendszerünket, segítségével pedig a szövetekből és a különböző folyadékokból távoznak a toxikus anyagok. A másik megoldás a belső szervek fizikai préseléséből ered. A hajlító, csavaró gyakorlatok automatikusan préselik belső szerveinket (máj, vese), így ezekben a javuló vérellátásnak köszönhetően erősödnek a méregtelenítő folyamatok.

Öregedést gátló hatás 

Nem is gondolnánk, hogy a jógával sejtjeinket is meg tudjuk védeni az öregedési folyamatoktól, pedig így van. A gyakori jógának köszönhetően az immunrendszer sejtjeiben és a fehérvérsejtekben növekedik az ún. telomeráz enzim aktivitási szintje. Ez az enzim felelős azért, hogy lassuljon a sejtek genetikai anyagainak a pusztulása, ezáltal pedig csökkenjenek az öregedési folyamatok.

Javuló emésztés 

Szinte azonnal érezhető a jóga emésztésünkre gyakorolt pozitív hatása, hiszen speciális mozdulatai olyan módon mozgatják át testünket és belső szerveinket, amelyekre más mozgásforma nem képes. Azok akik puffadástól vagy székrekedéstől szenvednek, bátran próbálják ki ezt a sportot, nem fognak csalódni benne. A különleges gyakorlatsorok mellé párosul a teljes tüdős jógalégzés is, mely hasonló hatást eredményez. A levegő hullámzó áramlása folyamatosan masszírozza a hasüregi szerveket, ezáltal biztosítva a kedvező hatást az emésztésre. 

Stabilizált vércukorszint 

Cukorbetegeknek kifejezetten ajánlott a jóga, hiszen mindössze 3 hónapnyi gyakorlással már sokat tehetünk azért, hogy vércukorszintünk beálljon, stabilizálódjon, valamint testtömeg indexünk csökkenjen. 

Csökkenti a magas vérnyomást és koleszterinszintet 

A mindennapokba beépítve megelőzhetjük a szív- és érrendszeri betegségek kialakulását, valamint bizonyítottan csökkenthetjük vele a magas vérnyomást és a koleszterinszintet. 

Jóga és a mentális egészség 

Nemcsak testünket gyógyítja, de javítja mentális egészségünket is. Mivel erőteljes koncentrációt igényel a gyakorlatok pontos végrehajtása, éppen ezért, a folyamatos fókuszálásnak köszönhetően erősödik koncentrációs képességünk. Ha egy stresszes nap után szeretnénk kiadni a feszültséget és kiereszteni a gőzt, a jóga erre is megoldást kínál, a koncentrált légzéssel gondolatainkat el tudjuk terelni a negatív történésekről. A gyakorlás közben megnyugszik az elme, helyreáll a légzés és az idegrendszer állapota. Nem gondolnánk, de önbizalmunkat szintén erősíthetjük vele azáltal, hogy napról-napra ügyesebben végezzük el a gyakorlatokat. Ahogy látjuk magunkon a változást, egyre büszkébbek leszünk majd magunkra.

 

 

örökmozgó jóga sport mozgás testmozgás harmónia test lélek egyensúly

Matrac helyett válaszd a gépet: itt a reformer pilates!

Matrac helyett válaszd a gépet: itt a reformer pilates!

Itthon elsősorban a „matracos” Pilates órák terjedtek el, ám a gépekkel végzett edzés során fokozottabban érvényesülnek a módszer előnyei. A gépek segítenek abban, hogy a gyakorlatokat helyesen és hatékonyan végezzük el.

tovább

Videó! Reggeli nyújtás, lazítás - állva

Videó! Reggeli nyújtás, lazítás - állva

Beállt nyakkal, háttal vagy derékkal kezdődnek a reggelek? Most megmutatjuk, milyen nyújtó-lazító tornát érdemes ilyen esetekben rendszeresen végezni!

tovább

Újévi fogadalmak futás módra

Újévi fogadalmak futás módra

A munkában egy utolsót hajrázunk, közben otthon gőzerővel készülünk a karácsonyra, kevés idő jut magunkra, és amikor kieresztünk, akkor általában jó pár kiló felesleggel arra gondolunk, ideje az életmódváltásnak. Csakhogy hideg van, és eszünk ágában nem lenne kidugni az orrunkat, de ilyenkor kell erőt venni magunkon, hiszen a nyári test télen készül…

tovább