Cipők miatt özönlöttek el tinik egy budapesti könyvesboltot

2017. október 11., szerda, 09:00

Cipők miatt özönlöttek el tinik egy budapesti könyvesboltot

Vasárnap reggel sátrak és székek foglalták el az Allee plazában található Libri bejáratát. A magyar sneakerhead közösség - már külföldről jól ismert - tiszteletbeli campelést tartott Trunk Tamás, Dablty sneakerekről szóló könyvének a megjelenése alkalmából.  A 14 éves tini-influencer vlogolása és a külföldi szakértő beszámolói miatt Magyarország ismert sneakerhead-ének számít, és most megjelent könyve is a sneakerekről és a Z-generációs márkákról szól.

Külföldön nagy hagyománya van a „campelés”-nek, azaz sátorozásnak. A jelenség lényege, hogy egy-egy várva várt termék piacra kerülésekor a termék rajongói akár már több nappal a piacra dobás előtt letelepednek a kedvenc boltjuk elé, hogy elsőként foghassák a kezükbe a várva várt terméket. Az elmúlt években talán csak az új okostelefonok megjelenése tudott ilyen hatást kiváltani a rajongokból, ám ezúttal egy magyar könyvre várva gyűltek össze a fiatalok. Ilyet eddig talán csak a legutóbb megjelent Harry Potter könyvek során tapasztalhattunk meg hazánkban, amikor ugyancsak több száz rajongó ült órákat a könyvesboltok előtt.

Magyarországon ez az úgynevezett ’campelés’ még nem annyira bevett szokás, azonban múlt vasárnap reggelén a fiatal magyar sneaker társadalom képviselői több, mint egy órán át várakoztak Budapest egyik népszerű bevásárlóközpontjának könyvesboltja előtt. Ha arra járt az ember kicsit meglepődhetett, hogy miért sátorozik ennyi fiatal a pláza közepén, de a sneaker társadalom ilyen új szokásokkal bír. A sneaker rajongók is képesek campelni azért, hogy megkaparinthassák a legújabb limitált kiadású lépegetőjüket. Vasárnap azonban nem cipőért álltak sorba, hanem úgynevezett ’tiszteletbeli campelést’ tartottak Trunk Tamás, Dablty, egy 14 éves tini-influencer, sneakerhead és blogger könyvének a megjelenése alkalmából.
   „Elképesztő érzés, hogy ennyi sneakerhead eljött a könyvem megjelenésére, egy tiszteletbeli campelésért. Ez is azt mutatja, hogy komoly sneaker-közösség alakul ma Magyarországon. Ráadásul latest pick up-okkal a lábukon.” – mondta Trunk Tamás.

A most megjelent Sneakerek, Márkák, Z Generáció című könyv egyben bevezet a Z-generáció, azaz a mai tizenévesek világába, mely sokak által vitatott témaként jelenik meg a szülők, marketingesek és a pedagógusok körében. Emellett a könyv betekintést ad a sneaker kultúrába, tehát az utcai sportcipők kultúrájába, melynek az USA-ban igen nagy tradíciója van, de már Magyarországon is fiatalok tömege lelkesedik a sneaker-márkák iránt.
   „A sneakerek iránti rajongásom 6 éves koromban kezdődött. Ami így utólag visszagondolva annyira nem meglepő fordulat az életemben, mivel a nagypapám cipész volt, a könyvírásnak pedig talán az a kiváltó oka, hogy nagymamám pedig nyelvész volt. A ’campelés’, a ’latest pick-up-ok’ kölcsönös véleményezése, posztolása és a tizenéves fiatalok limitált darabszámú surranókkal való kereskedése mind a sneaker világ része. Szóval ebben a világban ilyen fiatalon is bármi megtörténhet.  Ez a kultúra komoly hatással van ránk. A könyvemben a sneaker-kultúra mellett azt is bemutatom, hogyan tudnak sikeresek lenni nálunk a márkák. A sneakerek a fiatal generációt rendkívül megmozgatják, közösségépítő erejük van.” – mondta Trunk Tamás tini-influencer, aki idén már két teltházas előadást is tartott, a Média Hungary és az Internet Hungary konferenciákon.

Forrás: Emerald Public Relations

hírek könyv libri trunk tamás campelés sneaker

Új táplálkozási ajánlás gyerekeknek

Új táplálkozási ajánlás gyerekeknek

A Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége új hazai táplálkozási ajánlást adott ki a 6-17 évesek számára.

tovább

Az apró segítség idén is több ezer család számára jelent örömöt

Az apró segítség idén is több ezer család számára jelent örömöt

Véget ért a Procter & Gamble, a SPAR Magyarország és a Magyar Vöröskereszt közös jótékonysági programja. Az „Apró segítség, hatalmas öröm” nevű adománygyűjtő akció tavaly rendkívül nagy sikerrel futott, az eredmény azonban idén még ezt is túlszárnyalta.

tovább

Nem lehet mindenkinek malaca!

Nem lehet mindenkinek malaca!

Rupert, a hős kismalac, aki megmentette gazdája életét a néma gyilkostól tovább harcol a szén-monoxid ellen, ugyanis egy nyereményjáték kampány keretében hívja fel a figyelmet a szén-monoxid veszélyére. A „Nem lehet mindenkinek malaca!” nevű pár hetes kampányban azt szeretnénk bemutatni, hogy milyen eszközök révén tudunk védekezni a színtelen, szagtalan gáz ellen.

tovább