Csobbanj, eddz, fogyj!

2017. július 17., hétfő, 07:00

Akvafitnesz. Gyűjtőnév, amelybe számos mozgásforma beletartozik, legyen szó vízben végzett aerobicról, vagy akár relaxációról. Úszástudás sem szükséges ezekhez, az eszközigény sem túl nagy, a gyakorlatok nem túl megerőltetőek, a hatékonyság azonban nagyon nagy.

Csobbanj, eddz, fogyj!

Úszástudás sem szükséges ahhoz, hogy valaki részt vegyen egy akvafitnesz-foglalkozáson, hiszen a gyakorlatokat derékig vagy mellig érő vízben is végezhetjük. A foglalkozások segédeszközei se nehezek, viszont nagyon kényelmesek. Mindez könnyűnek tűnik, de mivel a víz közegellenállása jóval nagyobb, mintha ugyanezeket a gyakorlatokat a medence partján végeznénk, épp ennek köszönhető az akvafitnesz hatékonysága.

A medencében végzett edzések további előnye:

  • kímélik az ízületeket,
  • nem erőltetik meg a gerincoszlopot és a test támasztórendszerét,
  • kímélik a csontokat és a szalagokat
  • serkentik a vérkeringést
  • könnyítik a légzést, erősítik a légzőizmokat
  • elvégzésükkor a szív gazdaságosabban dolgozik, a pulzus pedig gyorsabban helyreáll
  • aktiválják testünk teljes anyagcsere-folyamatát
  • javítják a mozgáskoordinációt és az egyensúlyérzéket
  • felgyorsítják az anyagcserénket.

Kiknek ajánlható?

Ez a fajta mozgásforma férfiaknak, nőknek, időseknek és fiataloknak egyaránt ajánlható, ám kifejezetten jót tesz ízületi panaszokkal küszködőknek, ülő munkát végzőknek, erősödni vagy fogyni vágyóknak, illetve porckopásos megbetegedésben szenvedőknek. Ideális azoknak, akik szeretnének megszabadulni néhány kilótól, vagy akik fejlesztenék az állóképességüket, illetve megerősítenék az immunrendszerüket. A várandós nőknek is ajánlható ez a fajta sport, hiszen a víz többek között átveszi a kismama pocakjának súlyát, így a görcsös izmok ellazulhatnak, valamint masszírozza a lábakat is, javítva a vénás visszaáramlást.

Akvafitnesz - mozgásfajták

Vízi aerobik: a részt vevők aerobicjellegű gyakorlatokat végeznek a mellig érő vízben, akár eszközök nélkül is. Az általában pörgős zenére végzett mozgások pulzusnövelők, állóképesség-fejlesztők, valamint a folyamatos koncentráció miatt nagyban növelik a testtudatot.

Aquaspinning: ehhez egy a spinningnél használthoz hasonló kerékpárra van szükség, amelyet derékig érő vízben kell meghajtani. Ez az edzésforma az állóképesség-fejlesztő hatásán kívül erősíti a lábak és a feneket is.

Aquajogging: nem más, mint a vízben futás, méghozzá egy speciális öv segítségével, amely fenntart a vízen. Fogyni vágyók számára ideális.

Aquawalk: az aquajogging „kistestvére”, azzal a különbséggel, hogy itt egy speciális csizmát kapnak a résztvevők, amelyben sétálhatnak a medencében. A víz ellenállása miatt a gyakorlatok kiválóan fejlesztik az izomzatok tónusfokozását.

Aquapower: komolyabb, intenzívebb testmozgást jelent ez a fajta edzés, amelyhez több segédeszközt, többek között vízi súlyzókat, gumiköteleket, vízi nudlikat is használhatunk. Ez a mozgásforma is az izmokra, az ízületekre fejt ki jótékony hatást, emellett fejleszti a szívet és a tüdőt.

Aquatajcsi: ez a mozgásforma megegyezik a szabadban végezhető tajcsival, azzal a különbséggel, hogy itt a víz ellenállása teheti harmonikusabbá a mozdulatokat. Az aquatajcsi célja mozdulataink koordinálása, valamint energiánk áramlásának elősegítése.

Aquarelax: a majdnem testhőmérsékletű vízben nincs más dolgunk, mint egy vízi nudli segítségével biztonságosan fennmaradni a vízen, és élvezni a lebegést. Az aquarelax nagymértékben hozzájárul az ellazuláshoz és a pihenéshez.

örökmozgó akvafitnesz vízi aerobik aquaspinning aquajogging aquawalk aquapower aquatajcsi aquarelax

Jóga fájós háttal

Jóga fájós háttal

A modern jógairányzatok nem csak a szellemi, de a testi egészséggel is foglalkoznak, és nagy hangsúlyt fektetnek olyan gondok megelőzésére, vagy utókezelésére, mint például a különféle gerincproblémák.

tovább

Fuss és fedezd fel a tájat!

Fuss és fedezd fel a tájat!

Végre itt a várva-várt nyár, a szabadságok és családi, baráti nyaralások évszaka. Az igazi futók számára persze ilyenkor sincs megállás: legyen aszfalt, homok vagy beton, pihenés alatt sem maradhat ki az edzés.

tovább

Itt az új nyári őrület: SUP jóga

Itt az új nyári őrület:  SUP jóga

Alighogy itthon is elindult hódító útjára a SUP, máris megjelent egy új ága, a SUP jóga, amely nem csak testi, de lelki szinten is jótékony hatással bír.

tovább

Miért jó, ha minden nap jógázol?

Miért jó, ha minden nap jógázol?

Talán te is heti 1-2 alkalommal jelensz meg egy jógastúdióban, de még így is jelentős változásokat tapasztalsz a testedben, a közérzetedben, az élethez való hozzáállásodban. Képzeld, ha minden nap jógáznál…

tovább