Csobbanj, eddz, fogyj!

2017. július 17., hétfő, 07:00

Akvafitnesz. Gyűjtőnév, amelybe számos mozgásforma beletartozik, legyen szó vízben végzett aerobicról, vagy akár relaxációról. Úszástudás sem szükséges ezekhez, az eszközigény sem túl nagy, a gyakorlatok nem túl megerőltetőek, a hatékonyság azonban nagyon nagy.

Csobbanj, eddz, fogyj!

Úszástudás sem szükséges ahhoz, hogy valaki részt vegyen egy akvafitnesz-foglalkozáson, hiszen a gyakorlatokat derékig vagy mellig érő vízben is végezhetjük. A foglalkozások segédeszközei se nehezek, viszont nagyon kényelmesek. Mindez könnyűnek tűnik, de mivel a víz közegellenállása jóval nagyobb, mintha ugyanezeket a gyakorlatokat a medence partján végeznénk, épp ennek köszönhető az akvafitnesz hatékonysága.

A medencében végzett edzések további előnye:

  • kímélik az ízületeket,
  • nem erőltetik meg a gerincoszlopot és a test támasztórendszerét,
  • kímélik a csontokat és a szalagokat
  • serkentik a vérkeringést
  • könnyítik a légzést, erősítik a légzőizmokat
  • elvégzésükkor a szív gazdaságosabban dolgozik, a pulzus pedig gyorsabban helyreáll
  • aktiválják testünk teljes anyagcsere-folyamatát
  • javítják a mozgáskoordinációt és az egyensúlyérzéket
  • felgyorsítják az anyagcserénket.

Kiknek ajánlható?

Ez a fajta mozgásforma férfiaknak, nőknek, időseknek és fiataloknak egyaránt ajánlható, ám kifejezetten jót tesz ízületi panaszokkal küszködőknek, ülő munkát végzőknek, erősödni vagy fogyni vágyóknak, illetve porckopásos megbetegedésben szenvedőknek. Ideális azoknak, akik szeretnének megszabadulni néhány kilótól, vagy akik fejlesztenék az állóképességüket, illetve megerősítenék az immunrendszerüket. A várandós nőknek is ajánlható ez a fajta sport, hiszen a víz többek között átveszi a kismama pocakjának súlyát, így a görcsös izmok ellazulhatnak, valamint masszírozza a lábakat is, javítva a vénás visszaáramlást.

Akvafitnesz - mozgásfajták

Vízi aerobik: a részt vevők aerobicjellegű gyakorlatokat végeznek a mellig érő vízben, akár eszközök nélkül is. Az általában pörgős zenére végzett mozgások pulzusnövelők, állóképesség-fejlesztők, valamint a folyamatos koncentráció miatt nagyban növelik a testtudatot.

Aquaspinning: ehhez egy a spinningnél használthoz hasonló kerékpárra van szükség, amelyet derékig érő vízben kell meghajtani. Ez az edzésforma az állóképesség-fejlesztő hatásán kívül erősíti a lábak és a feneket is.

Aquajogging: nem más, mint a vízben futás, méghozzá egy speciális öv segítségével, amely fenntart a vízen. Fogyni vágyók számára ideális.

Aquawalk: az aquajogging „kistestvére”, azzal a különbséggel, hogy itt egy speciális csizmát kapnak a résztvevők, amelyben sétálhatnak a medencében. A víz ellenállása miatt a gyakorlatok kiválóan fejlesztik az izomzatok tónusfokozását.

Aquapower: komolyabb, intenzívebb testmozgást jelent ez a fajta edzés, amelyhez több segédeszközt, többek között vízi súlyzókat, gumiköteleket, vízi nudlikat is használhatunk. Ez a mozgásforma is az izmokra, az ízületekre fejt ki jótékony hatást, emellett fejleszti a szívet és a tüdőt.

Aquatajcsi: ez a mozgásforma megegyezik a szabadban végezhető tajcsival, azzal a különbséggel, hogy itt a víz ellenállása teheti harmonikusabbá a mozdulatokat. Az aquatajcsi célja mozdulataink koordinálása, valamint energiánk áramlásának elősegítése.

Aquarelax: a majdnem testhőmérsékletű vízben nincs más dolgunk, mint egy vízi nudli segítségével biztonságosan fennmaradni a vízen, és élvezni a lebegést. Az aquarelax nagymértékben hozzájárul az ellazuláshoz és a pihenéshez.

örökmozgó akvafitnesz vízi aerobik aquaspinning aquajogging aquawalk aquapower aquatajcsi aquarelax

Videó! Gerinctorna gyakorlatok

Videó! Gerinctorna gyakorlatok

A gerinctorna segíti a gerinc épségének fenntartását.

tovább

Markocsán Sándor Nike edző tanácsai a hideg évszakokra

Markocsán Sándor Nike edző tanácsai a hideg évszakokra

Októberben, főleg a hónap vége felé csökken a futókedv. Kevesebben vannak a Margitszigeten is, kezdenek eltűnni a "divatfutók", vége a nagyobb versenyeknek, jönnek a hideg, sötét esték, ilyenkor a motiváció is alábbhagy. Mit tehetünk annak érdekében, hogy szinten tartsunk magunkban az érdeklődést kedvenc hobbink iránt?

tovább

Dinamikus Flow jóga

Dinamikus Flow jóga

– 17 mozdulatsor, hogy jól induljon a napod!

tovább