Hogyan előzzük meg a munkahelyi stresszt?

2017. november 9., csütörtök, 12:45

Minden ember munkahelyén vannak olyan dolgok, amik stresszt okoznak az ott dolgozóknak, azonban azt tudnunk kell, hogy néhány praktikávál könnyedén megelőzhetjük a nagy mértékű feszültséget.

Hogyan előzzük meg a munkahelyi stresszt?

Minden ember különböző képpen reagál a stresszt kialakító helyzetekre azonban lényeges tudnunk, hogyha egy kis stressz hatás éri az embert az nem mindig van negatív hatással a produktivitásra.  A legfontosabb dolog azonban, hogy megfelelően tudjuk kezelni a munkahelyi feszültséget, hiszen ellenkező esetben az egészségünkre tud menni a sok idegeskedés.

1. Rengeteg ember túl nagy stresszben éli meg mindennapjait és a benne felgyülemlett feszültséget dohányzással, gyors és egészségtelen ételek fogyasztásával vagy súlyosabb esetben alkohol fogyasztással próbálja megoldani. Ezzel ellentétben ilyenkor még inkább fontos olyan ételeket fogyasztani, amik frissek, egészségesek és magas a növényi zsír tartalmuk.

2. Az egyik legfontosabb dolog, amit sokan elfelejtenek, hogy minden helyzetben mi döntjük el, hogy hogyan reagálunk az adott szituációra. Néha könnyebb hirtelen felindulásból reagálni az adott helyzetre, azonban ilyenkor próbáljunk venni néhány mély levegőt, majd csak ezután dönteni.

3. A másik nagyon fontos dolog a megfelelő, egészséges táplálkozás mellett a rendszeres sportolás, hiszen a sport nagyszerű hatással van a feszültség levezetésére. Bármilyen sportot választhatsz a lényeg, hogy érezd, hogy feltölt energiával és ki tudsz kapcsolni közben.  A sporton kívül a megfelelő mennyiségű, minőségi alvás is közrejátszik, amikor a stresszről beszélünk, hiszen kialvatlanul lehetlenség megfelelően koncentrálni az elvégezendő feladatainkra. Esténként ha lehetőséged van rá, TV nézés helyett inkább olvasással töltsd el az időd, hiszen az elektonikus eszközök serkentőleg hatnak az agyra.

4. Munkahelyeden próbáld meg úgy kialakítani a környezeted, hogy minél kevesebb dolog legyen elől asztalodon, ezáltal jobban fogod érezni magad.

5. Az ebédszünetet használd ki feltöltődésre, próbáld meg nem a telefonodat használni, helyette inkább lassan elfogyasztani az ebéded és élvezni az étel ízét. 

6. Az utolsó, de szintén lényeges dolog, a nap elején készíteni egy listát, hogy mik az aznapra vonatkozó teendők. Ezzel a módszerrel semmit sem fogsz elfelejteni és ha mindent megcsináltal, elégedetten fogod érezni magad. Ahelyett, hogy mindig kiméletlen és kriktikus vagy önmagaddal, próbáld meg biztatni magad különböző rövid távú, kisebb célokkal, ami lehet egy várva várt utazás, egy rég óta tervezett program vagy bármi, amit motivál téged.

Forrás: Radányi Lili- Trendhim Magyarország

lélekbúvár munkahely stressz idegeskedés

Medencézzünk télen is!

Medencézzünk télen is!

Eljött a melegvizes wellness igazi szezonja! Ha a kikapcsolódásnak ezt a formáját választjuk, biztosra vehetjük, hogy újjászületünk!

tovább

Szlovénia, a kis-nagy ország

Szlovénia, a kis-nagy ország

Alpesi hegycsúcsok, mediterrán tengerpart és délszláv falvak. Három különböző kultúrkör, három különböző életérzés – mindez egy zsebkendőnyi országban.

tovább

Tárgyak helyett élményt ajándékozzunk Karácsonyra!

Tárgyak helyett élményt ajándékozzunk Karácsonyra!

Hatalmas léptekkel közeleg a karácsony és bizony az emberek többsége azzal a nehézséggel küzd: mivel is lephetné meg családtagjait, barátait, ismerőseit. Bár kétségtelenül legnehezebb helyzetben a szülők vannak ilyenkor – hiszen a mai gyermekeknek már szinte mindenük megvan, ráadásul azt is tudják, hogy a család többi tagjától mire számíthatnak – minden generáció erősen töri a fejét ezekben a napokban.

tovább

Árulkodó csókok

Árulkodó csókok

Ünnepek környékén végre mindenki hátradőlhet, hogy a jól megérdemelt pihenését töltse, és ilyenkor szerencsére arra is több időnk jut, hogy összebújjunk, csókolózzunk a párunkkal, ami nem csak az ágy felé vezető utat kövezi ki, hanem egy sor jótékony hatással bír.

tovább