Hogyan előzzük meg a munkahelyi stresszt?

2017. november 9., csütörtök, 12:45

Minden ember munkahelyén vannak olyan dolgok, amik stresszt okoznak az ott dolgozóknak, azonban azt tudnunk kell, hogy néhány praktikávál könnyedén megelőzhetjük a nagy mértékű feszültséget.

Hogyan előzzük meg a munkahelyi stresszt?

Minden ember különböző képpen reagál a stresszt kialakító helyzetekre azonban lényeges tudnunk, hogyha egy kis stressz hatás éri az embert az nem mindig van negatív hatással a produktivitásra.  A legfontosabb dolog azonban, hogy megfelelően tudjuk kezelni a munkahelyi feszültséget, hiszen ellenkező esetben az egészségünkre tud menni a sok idegeskedés.

1. Rengeteg ember túl nagy stresszben éli meg mindennapjait és a benne felgyülemlett feszültséget dohányzással, gyors és egészségtelen ételek fogyasztásával vagy súlyosabb esetben alkohol fogyasztással próbálja megoldani. Ezzel ellentétben ilyenkor még inkább fontos olyan ételeket fogyasztani, amik frissek, egészségesek és magas a növényi zsír tartalmuk.

2. Az egyik legfontosabb dolog, amit sokan elfelejtenek, hogy minden helyzetben mi döntjük el, hogy hogyan reagálunk az adott szituációra. Néha könnyebb hirtelen felindulásból reagálni az adott helyzetre, azonban ilyenkor próbáljunk venni néhány mély levegőt, majd csak ezután dönteni.

3. A másik nagyon fontos dolog a megfelelő, egészséges táplálkozás mellett a rendszeres sportolás, hiszen a sport nagyszerű hatással van a feszültség levezetésére. Bármilyen sportot választhatsz a lényeg, hogy érezd, hogy feltölt energiával és ki tudsz kapcsolni közben.  A sporton kívül a megfelelő mennyiségű, minőségi alvás is közrejátszik, amikor a stresszről beszélünk, hiszen kialvatlanul lehetlenség megfelelően koncentrálni az elvégezendő feladatainkra. Esténként ha lehetőséged van rá, TV nézés helyett inkább olvasással töltsd el az időd, hiszen az elektonikus eszközök serkentőleg hatnak az agyra.

4. Munkahelyeden próbáld meg úgy kialakítani a környezeted, hogy minél kevesebb dolog legyen elől asztalodon, ezáltal jobban fogod érezni magad.

5. Az ebédszünetet használd ki feltöltődésre, próbáld meg nem a telefonodat használni, helyette inkább lassan elfogyasztani az ebéded és élvezni az étel ízét. 

6. Az utolsó, de szintén lényeges dolog, a nap elején készíteni egy listát, hogy mik az aznapra vonatkozó teendők. Ezzel a módszerrel semmit sem fogsz elfelejteni és ha mindent megcsináltal, elégedetten fogod érezni magad. Ahelyett, hogy mindig kiméletlen és kriktikus vagy önmagaddal, próbáld meg biztatni magad különböző rövid távú, kisebb célokkal, ami lehet egy várva várt utazás, egy rég óta tervezett program vagy bármi, amit motivál téged.

Forrás: Radányi Lili- Trendhim Magyarország

lélekbúvár munkahely stressz idegeskedés

Új korszak: Jupiter a Skorpióban

Új korszak: Jupiter a Skorpióban

A következő év során, 2018 októberéig, a Jupiter a Skorpió zodiákus jegyében vándorol, ami kétségtelenül korszakváltást jelent mindegyikünknél. A Jupiter ugyanis a bőség, kibontakozás, szerencse szimbóluma és Sors jelölő is, a Skorpió jegye pedig a mélység, átalakulás, lezárás fogalmaival hozható összefüggésbe. Hogy ki hogyan éli meg legbelül a következő egy évet, címszavakban bemutatom itt.

tovább

Interjú Sándor Anikóval

Interjú Sándor Anikóval

- aki megjárta az El Caminót

tovább

5 tipp az ideális work-life balance megteremtéséhez

5 tipp az ideális work-life balance megteremtéséhez

A munka és magánélet közötti egyensúly megteremtése kulcsfontosságú kérdés, hiszen bármerre billen el a mérleg nyelve, sérülhet a közérzetünk, túlhajszolttá vagy motiválatlanná válhatunk, ami hosszú távon veszélybe sodorhatja a karrierünket, és testi-lelki egészségünket is.

tovább

Hit és kaland: Zarándokutak a nagyvilágban

Hit és kaland: Zarándokutak a nagyvilágban

Zarándokolni annyit tesz, mint zarándokúton eljutni egy – vallási jelentőségű – zarándokhelyhez. Szimbolikus értelemben is használják, mégpedig az akarat kifejezésére, miközben a zarándoklás nem csak a lelket, hanem a testet is erősíti.

tovább