Kezdd a napot jógával!

2018. január 4., csütörtök, 07:00

A legtöbben meghatározott időben, reggeltől délután 5-6 óráig dolgoznak, így csak utána van lehetőségük jógázni, ahogy azt az esti foglalkozások népszerűsége is mutatja. Természetesen az esti gyakorlás is hatékony, ám aki reggel áldoz rá az idejéből, rengeteg további pozitív hatással számolhat.

Kezdd a napot jógával!

A klasszikus tanítások szerint a jógára legalkalmasabbak a kora reggeli órák. A napfelkeltét követő időszak a megtisztulás, kibontakozás, teremtés ideje. Nem lehet elégszer hangsúlyozni a jóga számtalan jótékony hatását, amelyet este is élvezhetünk, ám az alábbi eszmefuttatás azoknak szól, akiknek időbeosztása megengedi a délelőtti foglalkozások látogatását – vagy hajlandóak kicsit korábban kelni, hogy még munka előtt jógázhassanak. Olyan idő- és energiabefektetés ez, amely rövid időn belül sokszorosan megtérül. Talán az első néhány alkalommal még nehezebb felkelni és elindulni, azonban hamarosan a test maga fogja kívánni a kora reggeli mozgást!

Pozitív hatások:

  • A rendszeres reggeli gyakorlás hatására a szervezet megkönnyebbül, növekszik öngyógyító képessége, így egészségesebb, energikusabb lesz.
  • Annak ellenére, hogy így valamivel kevesebb idő jut az alvásra, mégis kipihentebbek és hatékonyabbak leszünk a nap folyamán.
  • Aki megteheti, hogy hetente egy-két alkalommal részt vegyen egy reggeli másfél órás gyakorláson, az mély, belső derűt és nyugalmat tapasztal a nap hátralévő részében, és ezt a mindennapok problémái sem tudják megzavarni.
  • A gyakorló közérzete, önbizalma addig nem tapasztalt mértékben javul, amely az élet minden területén kézzelfogható, pozitív változásokat hoz. 

Tanácsok a reggeli gyakorláshoz:

  • A reggeli jóga elsődleges célja a test felébresztése. Alakíts ki a lakásban egy jól szellőztethető, nyugodt szobát vagy sarkot, ahol zavartalanul gyakorolhatsz, de még jobb, ha ki tudsz menni a szabadba.
  • Felkelés után igyál néhány korty tiszta vizet, látogasd meg a mellékhelyiséget, esetleg zuhanyozz le.
  • A gyakorlást kezdd néhány mély légzéssel, ráhangolódással, figyelmed fordítsd befelé.
  • Ezután óvatosan mozgasd át az ízületeket felülről lefelé, a nyaktól a bokákig. Folytathatod néhány hosszabb nyújtózkodással, lerázással, amelyek kissé megemelik a test hőmérsékletét és felpezsdítik a keringést.
  • Ezután óvatosan mozgasd át a gerincet: homorítás-domborítás, oldalra hajlás, csavarás. Néhány dinamikus gyakorlattal lazítsd el a megnyújtott izmokat, és végül szánj rá egy percet, hogy csukott szemmel megfigyeld a testben végbemenő változásokat, történéseket. A gyakorlatokat végezheted állva, sarokülésben vagy fekve, ahogy a legbiztonságosabbnak érzed. Használd azokat a gyakorlatokat és gyakorlatsorokat, amelyeket szeretsz és helyesen tudsz végrehajtani.

Extra tipp:
Legyen a gyakorlás mindig precíz, elmélyült, tudatos, ugyanakkor örömteli. Ezt a néhány percet még a legelfoglaltabbak is megengedhetik maguknak, már csak azért is, mert az alvásigény jelentősen csökken a rendszeres gyakorlás hatására.

Sosem késő elkezdeni

A fenti egyszerű alapelveket elsajátítva néhány héten belül érezni fogod a változásokat nem csupán a fizikai testedben, de közérzetedben, tudatosságodban is. Türelmesebbé és figyelmesebbé válsz, a munka könnyebben és hatékonyabban megy, kevesebb ételre és alvásra lesz szükséged. Sosem késő elkezdeni a gyakorlást, de minél előbb megteszed, annál könnyebben éred el a szellemi és fizikai egészséget, és hamarabb érezheted a javulást magadon és a környezeteden egyaránt.

Forrás: Mandala Jógastúdió

örökmozgó sport testmozgás jóga reggel pozitív hatás

Hódít a Kutyajóga

Hódít a Kutyajóga

A DOGA (dog+yoga) egy olyan speciális jóga, amelyben a gyakorlatokat a kutyával közösen lehet elvégezni.

tovább

Újévi fogadalmak futás módra

Újévi fogadalmak futás módra

A munkában egy utolsót hajrázunk, közben otthon gőzerővel készülünk a karácsonyra, kevés idő jut magunkra, és amikor kieresztünk, akkor általában jó pár kiló felesleggel arra gondolunk, ideje az életmódváltásnak. Csakhogy hideg van, és eszünk ágában nem lenne kidugni az orrunkat, de ilyenkor kell erőt venni magunkon, hiszen a nyári test télen készül…

tovább

Videó! Reggeli nyújtás, lazítás - fekve

Videó! Reggeli nyújtás, lazítás - fekve

A zsúfolt mindennapokban nehezen szakítunk időt a mozgásra. A szemléletváltás elhatározás kérdése, az odafigyelés pedig megtérül hosszú távon. Megmutatjuk, milyen gyógytornász által összeállított fekve végzett nyújtó-lazító torna!

tovább

Télen túrázni

Télen túrázni

A téli sportok felhőtlen élvezetéhez fontos, hogy mindig megfelelő ruházatot viseljünk, valamint az is fontos, hogy kellő hangsúly fektessünk az apró de annál hasznosabb kiegészítőkre.

tovább