Mit együnk az irodában?

2017. szeptember 4., hétfő, 07:00

Ebéd a közeli gyorsétteremben, szendvics a büféből, csoki a szomszéd közértből, egy kis péksüti útban a munkahelyünkre… Mindenki számára ismerős helyzetek, főleg akkor, amikor ég a munka a kezünk alatt, és minden más fontosabb, mint a kiegyensúlyozott táplálkozás. Ha változtatni teljes egészében nem is tudunk rajta, próbáljuk legalább kompenzálni a sok egészségtelen ételt, és fogyasszunk bőséggel az őszi finomságokból.

Mit együnk az irodában?

Előzd meg a betegségeket az ősz kincseivel!

Szőlő

Az ősz egyik legzamatosabb csemegéje. Összetört magjából kiváló testradír készíthető, míg a belőle kinyert olaj csodálatosan ápolja a bőrt. B12- és C-vitamint is tartalmaz, valamint olyan fontos ásványi anyagokat, mint a kálium, a magnézium, a vas vagy a kalcium. A gyümölcsben található kvercetin csökkenti a koleszterinszintet, mérsékli a vérnyomást és a szívbetegségek előfordulásának kockázatát. Antioxidáns, sejtvédő hatóanyaga belsőleg fejti ki anti-ageing hatását, és megelőzi a rosszindulatú elváltozások kialakulását is. Gyümölcssavtartalma könnyíti, a benne található rost, illetve a héj pedig serkenti az emésztést.

Tipp: Egy könnyű, kalóriaszegény, szőlő alapú étrenddel egy hét alatt akár három kilót is leadhatsz anélkül, hogy koplalnod kellene.

Alma

A C-vitaminban gazdag alma remek immunrendszer erősítő, ugyanakkor kiváló alapja lehet egy egészséges, karcsúsító diétának is: az almában a lassan felszívódó szénhidrátok és a sok rost gondoskodik róla, hogy ne essen le hirtelen a vércukrod. Magas kálium- és magnéziumtartalma nemcsak a csontokra és az idegrendszerre van kedvező hatással, de segít a hízásért felelős hormonok és az inzulin termelődésének szabályozásában is.

Tipp: Ha munka közben rád tör a nassolás utáni vágy, egyél almát! Bőven tartalmaz glükózt, ami segít elűzni az édesség utáni sóvárgást, pektintartalma pedig sokáig eltelít.

Körte

A körte kalciumot, magnéziumot, káliumot, cinket, jódot, a vitaminok közül pedig A-, B1-, B2- és extra adag C-vitamint tartalmaz. Magas rosttartalmának köszönhetően a legerősebb salaktalanító gyümölcsök egyike is.

Tipp: Ha gyomorpanaszok gyötörnek, fogyassz frissen préselt körtelevet, amely gyógyítja a beteg, hurutos gyomrot.

Szilva

Erős antioxidáns hatású antocianidokat tartalmaz, emellett gazdag A-, B- , és C-vitamin forrás, tartalmaz a hormonháztartásra és a bőrre is jótékonyan ható cinket, valamint káliumot, kalciumot, foszfort és magnéziumot is tartalmaz. A szilvában található klorogénsav és kvercetin pusztítja a káros szabadgyököket, semlegesíti a környezeti rákkeltő anyagokat. Segít megelőzni az érelmeszesedést és a keringési problémákat.

Tipp: Magas rosttartalmának köszönhetően elsőrendű emésztésserkentő és kiváló méregtelenítő, vízhajtó, a máj és a vesék működését is magasabb sebességre kapcsolja.

egészség táplálkozás ősz ebéd gyorsétterem szendvics csoki szőlő alma körte szilva

Fogkő: csak csúnya vagy káros is?

Fogkő: csak csúnya vagy káros is?

Sokan gondolják úgy, hogy a fogkő csupán egy elhanyagolható, apró esztétikai probléma, ami a fogsorunkat sújtja. Egyesek szerint elegendő egy alapos fogtisztítás és máris orvosoltuk a problémát. Ennek ellenére, mégis sokan panaszkodnak arra, hogy minden igyekezetük ellenére, a napi fogmosások, fogselyem használatok és öblögetések mellett is kialakult náluk ez a kellemetlen, esztétikailag is káros betegség.

tovább

Medencézzünk télen is!

Medencézzünk télen is!

Eljött a melegvizes wellness igazi szezonja! Ha a kikapcsolódásnak ezt a formáját választjuk, biztosra vehetjük, hogy újjászületünk!

tovább

Koplalás helyett tudatos diéta

Koplalás helyett tudatos diéta

Vajon hogyan érdemes fogyókúrázni, hogy viszonylag rövid idő alatt látványos eredményt érjünk el? Egy biztos: a koplalással semmire nem megyünk.

tovább

Top5 tea, amivel felerősítheted immunrendszered

Top5 tea, amivel felerősítheted immunrendszered

A tél közepét tapossuk, így nem ritka, hogy mi is áldozatul esünk valamilyen megbetegedésnek. Nem törvényszerű, hogy így legyen, ezért a megelőzés érdekében, kezdjük el mielőbb erősíteni szervezetünk védekezőképességét. Íme néhány tipp arra vonatkozóan, hogy mely teákat fogaszthatjuk előszeretettel a téli hidegben.

tovább