Mit együnk az irodában?

2017. szeptember 4., hétfő, 07:00

Ebéd a közeli gyorsétteremben, szendvics a büféből, csoki a szomszéd közértből, egy kis péksüti útban a munkahelyünkre… Mindenki számára ismerős helyzetek, főleg akkor, amikor ég a munka a kezünk alatt, és minden más fontosabb, mint a kiegyensúlyozott táplálkozás. Ha változtatni teljes egészében nem is tudunk rajta, próbáljuk legalább kompenzálni a sok egészségtelen ételt, és fogyasszunk bőséggel az őszi finomságokból.

Mit együnk az irodában?

Előzd meg a betegségeket az ősz kincseivel!

Szőlő

Az ősz egyik legzamatosabb csemegéje. Összetört magjából kiváló testradír készíthető, míg a belőle kinyert olaj csodálatosan ápolja a bőrt. B12- és C-vitamint is tartalmaz, valamint olyan fontos ásványi anyagokat, mint a kálium, a magnézium, a vas vagy a kalcium. A gyümölcsben található kvercetin csökkenti a koleszterinszintet, mérsékli a vérnyomást és a szívbetegségek előfordulásának kockázatát. Antioxidáns, sejtvédő hatóanyaga belsőleg fejti ki anti-ageing hatását, és megelőzi a rosszindulatú elváltozások kialakulását is. Gyümölcssavtartalma könnyíti, a benne található rost, illetve a héj pedig serkenti az emésztést.

Tipp: Egy könnyű, kalóriaszegény, szőlő alapú étrenddel egy hét alatt akár három kilót is leadhatsz anélkül, hogy koplalnod kellene.

Alma

A C-vitaminban gazdag alma remek immunrendszer erősítő, ugyanakkor kiváló alapja lehet egy egészséges, karcsúsító diétának is: az almában a lassan felszívódó szénhidrátok és a sok rost gondoskodik róla, hogy ne essen le hirtelen a vércukrod. Magas kálium- és magnéziumtartalma nemcsak a csontokra és az idegrendszerre van kedvező hatással, de segít a hízásért felelős hormonok és az inzulin termelődésének szabályozásában is.

Tipp: Ha munka közben rád tör a nassolás utáni vágy, egyél almát! Bőven tartalmaz glükózt, ami segít elűzni az édesség utáni sóvárgást, pektintartalma pedig sokáig eltelít.

Körte

A körte kalciumot, magnéziumot, káliumot, cinket, jódot, a vitaminok közül pedig A-, B1-, B2- és extra adag C-vitamint tartalmaz. Magas rosttartalmának köszönhetően a legerősebb salaktalanító gyümölcsök egyike is.

Tipp: Ha gyomorpanaszok gyötörnek, fogyassz frissen préselt körtelevet, amely gyógyítja a beteg, hurutos gyomrot.

Szilva

Erős antioxidáns hatású antocianidokat tartalmaz, emellett gazdag A-, B- , és C-vitamin forrás, tartalmaz a hormonháztartásra és a bőrre is jótékonyan ható cinket, valamint káliumot, kalciumot, foszfort és magnéziumot is tartalmaz. A szilvában található klorogénsav és kvercetin pusztítja a káros szabadgyököket, semlegesíti a környezeti rákkeltő anyagokat. Segít megelőzni az érelmeszesedést és a keringési problémákat.

Tipp: Magas rosttartalmának köszönhetően elsőrendű emésztésserkentő és kiváló méregtelenítő, vízhajtó, a máj és a vesék működését is magasabb sebességre kapcsolja.

egészség táplálkozás ősz ebéd gyorsétterem szendvics csoki szőlő alma körte szilva

Érdekességek szemünk világáról

Érdekességek szemünk világáról

Amilyen kicsi, olyan fontos érzékszervünk: a legtöbb információt a szemünkön keresztül szerezzük a világról. A látás hónapja kapcsán összegyűjtöttük a legérdekesebb tudnivalókat a szemről, amely egyedibb, mint az ujjlenyomat és gyorsabban működik, mint a világ legjobb fényképezőgépe.

tovább

5 kérdés a cukorbetegségről

5 kérdés a cukorbetegségről

A cukorbetegség az egész életre kiható állapot, amely teljes életmódváltást kíván. A zavar mibenléte és kezelése is összetett, ezért mind a frissen diagnosztizált, mind a „régebbi” diabetes-esek megannyi kérdéssel találhatják szemben magukat. Dr. Porochnavecz Marietta, a Cukorbetegközpont diabetológusa a leggyakoribbak válaszolja meg.

tovább

Egy Csepp Világnap és Diabétesz Séta Sztárokkal

Egy Csepp Világnap és Diabétesz Séta Sztárokkal

Az Egy Csepp Figyelem Alapítvány november 12-én, vasárnap 10-18 óra között új helyszínen, Budapesten a Millenáris B épületében tartja ingyenes családi egészségnapját, az Egy Csepp Világnapot.

tovább

Így turbózd fel gyermeked immunrendszerét az őszi szünetben

Így turbózd fel gyermeked immunrendszerét az őszi szünetben

Dübörög az iskolai szezon, így a gyerekek alig várják már az október 30-án kezdődő őszi szünetet. Az egyhetes vakáció nemcsak a pihenésre jó alkalom, hanem arra is, hogy az elcsigázott lurkókat kicsit felrázzuk, immunrendszerüket megerősítsük a nyirkos, megfázásos időszakban.

tovább