Papírforma: A Facebookon is Ricco és Claudia nyerte az X-Faktort

2017. november 28., kedd, 16:45

Hozta a papírformát az X-Faktor döntője: miután a múlt héten Ricco és Claudia párosa átvette a vezetést a Facebookon Serena Rigaccitól, a páros megnyerte a verseny szombati döntőjét is.

Papírforma: A Facebookon is Ricco és Claudia nyerte az X-Faktort

Néhány kivételtől eltekintve a tehetségkutató erőviszonyait már a kezdetektől jól mutatta az énekesek Facebook-rajongótáborának mérete. Az egyik ilyen kivétel éppen a nyertes páros volt, hiszen Ricco és Claudia a Front Page Communications által üzemeltetett Fészbuker.hu adatai alapján hosszú ideig a második helyen állt, majd az utóbbi hetekben előzte le Serenát a rajongógyűjtésben.

Nem született meglepetés a hazai X-Faktor döntőjében a Front Page Communications által üzemeltetett Fészbuker.hu adatai alapján, hiszen már hetek óta jól lehetett látni, hogy melyik három versenyző a legkedveltebb a rajongók körében, legalábbis ami a közösségi médiát illeti. Ráadásul pár hete Ricco és Claudia (23 ezer) párosa letaszította az első helyről Serena Rigaccit (21,3 ezer), így a verseny sorrendje már korábban borítékolható volt.

X-Faktor Facebook rajongószámok
(kerekített adatok)

Helyezés
(Facebook-rajongószám alapján)

Rajongók száma
(2017. november 27.)

Helyezés
(Kiesési sorrend alapján)

1. Ricco és Claudia 23 ezer 1.
2. Serena Rigacci 21,3 ezer 2.
3. Tóth Bettina 9,4 ezer 4.
4. Gulyás Roland 7,8 ezer 3.
5. Erdős Viola 4,1 ezer 7.
6. Berta Dániel 3 ezer 5.
7. Abaházi Nagy Lívia 2,9 ezer 6.
8. London Kids 1,5 ezer 8.
9. Bereznay Dániel 1,1 ezer 7.
10. Radio Mobster 1,1 ezer 9.
11. Mézes Norbert 0,8 ezer 8.
12. Hegedűs Péter 0,5 ezer 9.
Forrás: Front Page Communications, Fészbuker.hu

Bradács András, a Front Page Communications közösségi média szakértője szerint mindez jól mutatja a Facebook közösségformáló erejét, amit mindenkinek érdemes kihasználnia, aki brandet épít. A most megszerzett hírnév ráadásul egy jól felépített közösségi média háttérrel már középtávon kifizetődő lehet, amikor az énekeseknek le kell aratniuk a babérokat, növelniük kell dalaik letöltési számait, és meg kell tölteniük a koncerthelyszíneket. Az X-Faktor szombati fináléja után kijelenthetjük, hogy a Facebook-rajongószámok változása alapján nagy eséllyel meg lehetett jósolni a verseny döntőjének alakulását. Az adatokat elemezve kiderül az is, hogy a hetedik évad szereplőinek nem feltétlen Facebook-bejegyzéseik gyakoriságához mérten alakult követőbázisuk nagysága. Míg a Facebook-toplistákon korábban ötödik Erdős Viola (4,1 ezer) Facebookon és Instagramon is aktív felhasználónak bizonyult, addig a végül harmadik helyezett Gulyás Roland (7,8 ezer) viszonylag ritkán és rendszertelenül posztolt hivatalos rajongói oldalára.

Az adatok alapján az X-Faktor hetedik szériájának győztes párosa, Ricco és Claudia 23 ezer kedvelővel rendelkezik, ezzel már most közel jár a 2013-as győztes, Danics Dóra jelenlegi követőbázisához (26,4 ezer). A tavalyi nyertes Opitz Barbara (53,7 ezer) például 31 ezer követővel rendelkezett, amikor megnyerte a hatodik évadot, kérdés, hogy Ricco és Claudia párosa egy évvel a mostani győzelme után hol fog állni ehhez képest. Még az is lehet, hogy lekörözik a többi széria győzteseit, így a 2014-es nyertes, Tóth Andi rajongótáborát (75 ezer) vagy Oláh Gergő kedvelőit (85,4 ezer). Ahhoz viszont még sokat kell gyűjteniük, hogy behozzák a 2011-es nyertes Kocsis Tibort (127,4 ezer) vagy az első évad győztesét, Vastag Csabát (303,4 ezer). Bradács András szerint azonban nem biztos, hogy a mostani győztesnek lesz a legnagyobb rajongótábora hosszú távon, hiszen a Facebook-sztárság nem csak a helyezéstől és az énektudástól függ. Lényeges, hogy az adott szereplő miként mozog a közösségi médiában, és mennyire tudja felvenni az odavaló ritmust, szerethető stílust.

* * *

Front Page Communications
A közel 10 éves Front Page Communications független kommunikációs tanácsadócég, mely hazai és nemzetközi vállalatok, szervezetek stratégiai kommunikációs tanácsadására fókuszál: a tervezéstől a megvalósításig látja el az ügyfelek kommunikációs feladatait. Az ügynökség szolgáltatásai közé tartozik többek között kommunikációs audit, kommunikációs stratégia megtervezése és megvalósítása, sajtóesemények szervezése és sajtókapcsolatok ápolása, válságkommunikációs tanácsadás, vállalatfelvásárlások és tőzsdei bevezetések (M&A, IPO), tőkepiaci tranzakciók kommunikációja, employer branding, CSR tanácsadás, kommunikációs és prezentációs tréning, rendezvényszervezés, valamint közösségi média kommunikáció tervezése és kivitelezése. A Front Page Communications működteti és fejleszti a Fészbuker.hu-t, amely Magyarország legkedveltebb Facebook oldalainak toplistája. www.frontpage.hu

A Front Page Communications a Magyar Public Relations Szövetség tagja.

A Front Page Communications és vezetőinek referenciái közé tartozik többek között: a 4 Tender Hungary, az Accace, az Aegon Alapkezelő, az Alapítvány a Budapesti Állatkertért, az Alexandra csoport, az Alinea Kiadó, az Appeninn, a Bankár Kupa, a Befektető-védelmi Alap (Beva), a Budapesti Értéktőzsde, a Centrum TISZK, a CIB Bank, a CIG Pannónia, a Concorde Alapkezelő, a Day One Capital, a DEFI Hungary, az Egészségügyi Technológia és Orvostechnikai Szállítók Egyesülete (ETOSZ), az ENEFI, az Equilor Csoport, a Fiatal Vállalkozók Hete, a Figyelő Csoport, a FIVOSZ, a Fundamenta-Lakáskassza, a HVG, a Jobline.hu, a Globus (CECAB Group), a Graboplast, a Macrogamma Alapkezelő, a Magyar Fejlesztési Bank, a Magyar Kockázati és Magántőke Egyesület (HVCA), a Magyar Telekom, a Marketing és Média magazin, a Masterplast, a Mazars, a Mindennapi Pénzügyeink Program, a Minerva Tőkealap-kezelő, a Multi-Pay, a mySPIRIT skincare, a NaturMed Hotel Carbona, a Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó, a Norbi Update Lowcarb, az Országos Betétbiztosítási Alap (OBA), az Orvostechnikai Eszközök Gyártóinak és Forgalmazóinak Szövetsége, a Patika Egészségpénztár, a PORR, a PricewaterhouseCoopers, a Resideal Zrt., a Quaestor, a Perfekt, a Sanoma Média Budapest, a Sensolite és a Spirit Hotel.

Fészbuker.hu
A Fészbuker.hu az első magyarországi közösségi média analitikai rendszer, amely nyilvános felületén napi áttekintést ad a Facebook oldalak rajongószámának és aktivitásának alakulásáról. A Fészbuker.hu adatbázisában megtalálható több ezer hazai vonatkozású Facebook oldalt a rendszer több szempont figyelembevételével elemzi, illetve a hasonló kategóriákban működő oldalak teljesítményét egymáshoz képest is értékeli. A Fészbuker.hu-t a Front Page Communications gondozza. www.feszbuker.hu

Forrás: Front Page Communications

hírek x-faktor ricco és claudia facebook

Szepes Mária élete a Spirit Színházban

Szepes Mária élete a Spirit Színházban

Miként válik egy fiatal lány a „mágia” nagyasszonyává és milliók példaképévé, akinek segítségével, tanácsadásával, lelki tisztánlátásával sok ember életének támasza lett? Erre a kérdésre is választ kapunk Szepes Mária Emberek és jelmezek című önéletrajzi regényében, amelyből először készül színházi előadás. A Ne kérdezd, ki voltam című darabot december 26-án mutatják be a Spirit Színházban Czeizel Gábor rendezésében, Igó Éva és Gyöngy Zsuzsa főszereplésével.  

tovább

A hűtőnket utáljuk a legjobban

A hűtőnket utáljuk a legjobban

A hűtőszekrényüket cserélnék le a legtöbben a beépített konyhagépek közül – derül ki a Fundamenta országos kutatásából.

tovább

Állatokat ment Curtis

Állatokat ment Curtis

Curtis, Laár András, Bányai Miklós az elsők között csatlakoztak a Share for Help. Mutasd meg, ki vagy! mozgalomhoz, mely a napokban indult útjára azzal a céllal, hogy „megfertőzze” az internetet a jóval.

tovább

Élményt karácsonyra!

Élményt karácsonyra!

A karácsonyi meghitt készülődést gyakran beárnyékolja a megfelelő ajándékok utáni ádáz hajsza. Márpedig mindenki szeretné megtalálni szeretteinek a legmegfelelőbb ajándékot. Azoknak szól a következő pár sor, akik unják a boltokban kígyózó sorokat, és szeretnének idén valami igazán különlegeset a fa alá tenni.

tovább