Szeretünk szurkolni, de leginkább a tévé előtt

2017. november 27., hétfő, 13:40

Imádunk focit nézni, de leginkább a tévé képernyőjén – derült ki az Invitel legutóbbi sportkutatásából. A 18-65 éves aktív internetezők körében végzett, nem reprezentatív felmérés arra is rámutatott, hogy még mindig verhetetlen a labdasportok népszerűsége, és bár a nagy eseményeket mindenki követi, csak kevesen látogatnak ki személyesen is a helyszínre szurkolni.

Szeretünk szurkolni, de leginkább a tévé előtt

Az Invitel tavaly év végén indította el a „Sport minden felületen” című online kutatását, hogy feltérképezze a magyarok sportnézési szokásait, köztük azt is, hogy milyen mozgásformákat űzünk, követünk és mely csatornákat részesítjük előnyben. A több mint tízezer válaszadóval készült felmérésből kiderült, hogy a többség a helyszíni szurkolás, vagy az internet helyett inkább a televíziós élő közvetítés mellett teszi le a voksát.

Még mindig a labdát követjük

A mozgási szokásaink az elmúlt években jelentősen átalakultak: a csapatsportokkal szemben egyre többen választjuk a rugalmasan, önállóan végezhető edzéstípusokat, például a futást vagy a kerékpározást. Az Invitel kutatásából azonban kiderül, hogy az egyéni edzésformák térnyerése alapvetően nem befolyásolja a sportnézési szokásokat: legszívesebben még mindig a labdasportokat követjük élőben, elsősorban a futballt, a kézilabdát és a vízilabdát. Emellett kifejezetten szoros kapcsolat figyelhető meg a sportvégzés és szurkolás között a labdarúgók esetében: akik valaha fociztak, szinte minden esetben (91%) követik is a témával kapcsolatos élő közvetítéseket.

Szimpatizánsból aktív szurkolóvá

Bár általában nem a sport határozza meg a hétköznapjainkat, kiemelt versenyek idején egyből átváltozunk szurkolóvá – és sok esetben szakértővé. Az Invitel kutatása alapján, míg átlagosan csupán 10-ből 1 ember figyeli a sporteseményeket, világ és Európa-bajnokságok idején szinte mindenki (98%) a tévé előtt követi a magyar vonatkozású versenyszámokat. A nagy események erősen tematizálják az online közbeszédet is: ilyenkor a megkérdezettek csaknem fele osztja meg véleményét a világgal. A bajnokságokat és világversenyeket követően azonban visszaáll a megszokott rend és csupán esetenként kerül szóba a sport a közösségi médiában, vagy az online fórumokon.

Az élő adás varázsa

Sportot nézni csak élőben érdemes – állítja a megkérdezettek 88%-a, de csupán tízből egy ember látogat meg hetente személyesen is valamilyen sporteseményt. Az Invitel kutatásának eredményeiből kiderült, hogy általában az otthon melegében, vagy barátaink, ismerőseink körében szurkolunk, és ilyenkor is leginkább a tévét részesítjük előnyben (84%) a monitorral vagy a laptoppal szemben.

   „Az Invitel kiemelt figyelmet fordít a sportrajongókra – többek között ezért is végeztünk online kutatást, hogy még jobban megismerhessük tartalomfogyasztási szokásaikat. Több mint száz csatornából állítjuk össze aktuális kínálatunkat és mindig arra törekszünk, hogy ügyfeleink megtalálják az érdeklődésüknek megfelelő műsorokat” – mondta a kutatás kapcsán Tóth Mónika, az Invitel tartalomszolgáltatásokért felelős vezetője.
   „Amint arra felmérésünk is rávilágított, az egyre több színvonalas sporteseménynek köszönhetően, napjainkban növekvő népszerűségnek örvendenek a sportműsorokat sugárzó televízióadók. Ezért is vagyunk büszkék arra, hogy a november 1-től a Magyarországon elérhető összes jelentős sportcsatorna megtalálható az Invitel kínálatában, így ügyfeleink minden fontos és hazai szempontból is kiemelkedő eseményt folyamatosan követhetnek” – tette hozzá.

HD-ban az igazi

A nézők számára a csatornák képminősége is egyre fontosabb szerepet játszik: a kitöltők több mint háromnegyede legszívesebben HD-ban követné a mérkőzéseket és 67 százalékuk már rendelkezik is az ehhez szükséges készülékkel. A kiváló minőségű képnek és a gazdag vizuális élménynek köszönhetően a tévé képernyője előtt is úgy érezhetjük magunkat, mintha magunk is ott ülnénk a stadion lelátóján. Jó hír azoknak, akik szeretik nagy felbontásban nézni a sportműsorokat, hogy 2018. január 1-től az Eurosport 1 HD és az Eurosport 2 HD csatorna is bekerül az Invitel kínálatába.

 * * *

Az Invitelről
Az Invitel Távközlési Zrt. az Invitel Csoport lakossági és kisvállalati ügyfeleinek nyújt professzionális szolgáltatásokat. A társaság több mint 20 év tapasztalatával a magyar telekommunikációs piac egyik meghatározó szolgáltatójaként, széles körű portfolióval áll ügyfelei rendelkezésére. Korszerű, interaktív, digitális és HD televízió-, valamint gyors internet- és megbízható telefonszolgáltatásáról ismert a lakosság körében, emellett kisvállalatokra szabott internet-, telefon-, publikus TV szolgáltatásokat és más kiegészítő telekommunikációs csomagajánlatokat is kínál. Az Invitel számos ügyfélszolgálati ponttal várja előfizetőit országszerte, székhelye Budaörsön található.

A közép- és nagyvállalati, intézményi, valamint nagykereskedelmi ügyfelek részére a társaságcsoport másik pillére, az Invitech Solutions nyújt magas színvonalú telekommunikációs és informatikai szolgáltatásokat.

hírek tv tévénézés szokások felmérés sportkutatás labdasport internet

Szepes Mária élete a Spirit Színházban

Szepes Mária élete a Spirit Színházban

Miként válik egy fiatal lány a „mágia” nagyasszonyává és milliók példaképévé, akinek segítségével, tanácsadásával, lelki tisztánlátásával sok ember életének támasza lett? Erre a kérdésre is választ kapunk Szepes Mária Emberek és jelmezek című önéletrajzi regényében, amelyből először készül színházi előadás. A Ne kérdezd, ki voltam című darabot december 26-án mutatják be a Spirit Színházban Czeizel Gábor rendezésében, Igó Éva és Gyöngy Zsuzsa főszereplésével.  

tovább

A hűtőnket utáljuk a legjobban

A hűtőnket utáljuk a legjobban

A hűtőszekrényüket cserélnék le a legtöbben a beépített konyhagépek közül – derül ki a Fundamenta országos kutatásából.

tovább

Állatokat ment Curtis

Állatokat ment Curtis

Curtis, Laár András, Bányai Miklós az elsők között csatlakoztak a Share for Help. Mutasd meg, ki vagy! mozgalomhoz, mely a napokban indult útjára azzal a céllal, hogy „megfertőzze” az internetet a jóval.

tovább

Élményt karácsonyra!

Élményt karácsonyra!

A karácsonyi meghitt készülődést gyakran beárnyékolja a megfelelő ajándékok utáni ádáz hajsza. Márpedig mindenki szeretné megtalálni szeretteinek a legmegfelelőbb ajándékot. Azoknak szól a következő pár sor, akik unják a boltokban kígyózó sorokat, és szeretnének idén valami igazán különlegeset a fa alá tenni.

tovább