Szlovénia, a kis-nagy ország

2017. december 21., csütörtök, 07:00

Alpesi hegycsúcsok, mediterrán tengerpart és délszláv falvak. Három különböző kultúrkör, három különböző életérzés – mindez egy zsebkendőnyi országban.

Ha csak pár nap szabadságunk van, ám azt szeretnénk a legsokoldalúbban eltölteni, akkor irány Szlovénia! A Kelet-Svájcaként is emlegetett országban a természetimádó túrázók és a síelők épp úgy megtalálják számításaikat, mint a városlátogatók vagy a tengerparti sétára vágyók. Szlovénia épp ettől egyedi! Délben még a sípályák tövében ebédelhetünk, ám ha autóba pattanunk, egy óra alatt a napfényes mediterrán Piranban sétálhatunk a vendéglőkkel teli tengerparton. De lássuk sorjában, mit érdemes megnéznünk!

#Ljubljana

A főváros mindössze ötórányi kényelmes autózással elérhető Budapestről. Elbűvölő utcácskái, főterei már az első pillanatban megfogják a látogatót, igazi ékszerdoboz! Díszes hídjainak sokasága Velencére emlékeztet sokakat, itt azonban csak egy folyó kanyarog végig a városon, a Ljubljanica, ám az szinte mindig a szemünk előtt kavarog városnéző utunk során. Mint minden tisztességes közép-európai város, Ljubjana is rendelkezik várral, ahová siklóval juthatunk fel. Csodás kilátásban lehet részünk, ám némi szélre is számíthatunk. Az óváros kis utcáin kavarogva gyorsan repül az idő, ám mivel nem nagy város, fél nap alatt minden fontos látnivalóhoz eljuthatunk.

#Maribor

Maribor leginkább közkedvelt síparadicsomként ismert, ám közelebbről megtekintve számos meglepetést tartogat a városka ahhoz, hogy más évszakban is felkeressük. A Budapesttől mindössze 350 km-re fekvő Maribor hangulatos óvárossal rendelkezik, és bővelkedik izgalmas borospincékben és szőlőkertekben. Itt található többek közt a világ bizonyítottan legöregebb szőlőtőkéje, a Stara trta (több mint 400 éves). A város a Pohorje hegy lábánál fekszik, keresztülszeli a Dráva, így a természetet kedvelők előszeretettel terveznek ide látogatás, túrázást.

#Piran

Ki ne hallott volna még a mediterrán gyöngyszemről, Piranról? Az amúgy nem túl hosszú szlovén tengerparti szakasz igazi égköve, Ljubljanától mindössze másfél órás autózással elérhető, így kiváló egynapos kirándulások célállomásaként is. Mivel klímája mediterrán, télen is kellemesen enyhe idő várja a látogatókat. A téli hónapokban hétvégente benépesül a városka, különösen január 1-én zajlik itt az élet, amikor a Ljubljanaiak is leugranak egy gyors téli vakációra. Ehetünk a tengerparti sétány éttermeiben frissen sült halakat vagy ihatunk egy Aperol Spritzet a teraszon ücsörögve, miközben sirályok szállnak előttünk a tenger felett. A sikátorokon bolyongva feljuthatunk a várba, benézhetünk az apró kis butikokba és vehetünk vásárfiát a helyi nevezetességből, a Piran környéki sólepárlókból származó kiváló minőségű sóból, melyet Jamie Oliver is előszeretettel használ díszítésként ételein.

#Celje

Szlovénia harmadik legnagyobb városa ugyan még nem kimondott turistaparadicsom, de így is egyre többen keresik fel, nem véletlenül. Az óváros számos jó éttermet és kávézót kínál, a pinceklubokban pedig élénk egyetemi és társasági élet zajlik, koncertekkel. Kevesen tudják, de itt élt Nobel Alfréd feltaláló is egy ideig szeretőjével, Sophie Hess-szel, akivel 18 évig volt viszonya, ám sosem vette feleségül. További látnivalója a városnak a vár, (Felsővár), amelyet mindenképp látogassuk meg. A helyreállítási munkáknak köszönhetően izgalmasan tárul elénk a régmúlt, sokan Szlovénia legszebb váraként tartják számon. Az elénk terülő kilátás pedig ámulatba ejtő.

Szállástippek

• Hotel Primus SAVA Hotels( Ptuj)
  • Grand Hotel Bernardin (Piran)
  • Hotel Celeia (Celje)

Étteremtippek

• Monstera Bistro (Ljubljana)
  • Casa Nostromo (Piran)
  • Rajh Restaurant (Murska Sobota)
  • Marché Mövenpick Slovenia

lélekbúvár utazás úticél kikapcsolódás tél hegy tengerpart szlovénia

Medencézzünk télen is!

Eljött a melegvizes wellness igazi szezonja! Ha a kikapcsolódásnak ezt a formáját választjuk, biztosra vehetjük, hogy újjászületünk!

Hatalmas léptekkel közeleg a karácsony és bizony az emberek többsége azzal a nehézséggel küzd: mivel is lephetné meg családtagjait, barátait, ismerőseit. Bár kétségtelenül legnehezebb helyzetben a szülők vannak ilyenkor – hiszen a mai gyermekeknek már szinte mindenük megvan, ráadásul azt is tudják, hogy a család többi tagjától mire számíthatnak – minden generáció erősen töri a fejét ezekben a napokban.

Ünnepek környékén végre mindenki hátradőlhet, hogy a jól megérdemelt pihenését töltse, és ilyenkor szerencsére arra is több időnk jut, hogy összebújjunk, csókolózzunk a párunkkal, ami nem csak az ágy felé vezető utat kövezi ki, hanem egy sor jótékony hatással bír.

Mit jelent ez? A Vénusz a kisebb szerencse, a szépség na meg persze a szerelem bolygója, de ettől még nem üti meg automatikusan mindenki a főnyereményt és az sem biztos, hogy megtalálja a nagy Ő-t. Azonban annyi biztos, hogy nagyobb eséllyel érezzük majd komfortosan magunkat, jobb szemünk lesz az Élet szépségeinek felfedezésére és többet invesztálunk a kapcsolatainkba.