6 étel, amit a sportolónak ennie kell

2018. február 12., hétfő, 07:00

A megfelelő fizikai erőnlét, a fittség eléréséhez rendszeres testmozgásra van szükség. Egyáltalán nem mindegy, hogy a sporthoz az energiát miből nyerjük, illetve mivel pótoljuk.

6 étel, amit a sportolónak ennie kell

Azért, hogy te is megfelelően fel tudj tankolni edzés előtt, megmutatjuk azt a 6 ételt, amit neked is enned kellene:

1. Édesburgonya

Könnyen elkészítheted és sok A-, C-, és B-vitamin van benne.

2. Zabpehely

Reggeli helyett a fehérjédbe is bekeverheted. Jó szénhidrátforrás, de rostben is gazdag, így később éhezel meg és a glükózszinted sem fog ingadozni.

3. Banán

Az elfoglalt sportolók kedvence, mivel gyorsan meg lehet enni. Káliumban gazdag, ami segít alacsonyan tartani a vérnyomásod. Szénhidrátban gazdag és isteni kakaóval és mogyoróvajjal.

4. Narancs

C-vitaminban gazdag, ezért segíti a gyógyulást és erősíti az immunrendszert.

5. Magvak

Olyan telítetlen zsírokat tartalmaznak, amik csökkentik a gyulladást, de a fehérjetartalmuknak köszönhetően minden fiziológiai funkciót segítik.

6. Olívaolaj

A benne lévő egyszeresen telített zsírok csökkentik a gyulladást.

ízlelő sport testmozgás étel táplákozás

5 könnyű recept nyári grillvacsorákhoz

5 könnyű recept nyári grillvacsorákhoz

A grillvacsora nem csak egészséges, de remek családi, társasági program is. Mindenki hozhatja a saját alapanyagait, a titkos pácba forgatott húsokat, zöldségeket, közösen szurkolhatunk annak, aki a tűzgyújtással bajlódik. Néhány gyorsan elkészíthető fogást ajánlunk jó hangulatú nyárestékre, melek ráadásul igen egészségesek is.

tovább

Jégkrém: még a fogyókúrába is beleférhet

Jégkrém: még a fogyókúrába is beleférhet

A jégkrém a nyári hónapok meghatározó édessége, azonban meglepően keveset tudunk róla. Hány fajtája van? Miben különbözik a fagyitól? És vajon mennyire hizlal?

tovább

Tojás: a királyi táplálék

Tojás: a királyi táplálék

Süssünk, vagy főzzünk, fogyasszuk magában, vagy használjuk alapanyagként, a tojás az egyik legalapvetőbb és legértékesebb táplálékunk, amely amellett, hogy finom, teljes értékű fehérje- és tökéletes zsírösszetétele mellett bőséges forrása a vitaminoknak és fontos ásványi anyagoknak. És ez nem minden! Íme, a legérdekesebb tudnivalók a tojásról!

tovább

Így készíts egészséges grillételeket

Így készíts egészséges grillételeket

A grillételek egyik előnye, hogy sokkal egészségesebbek, mint az olajban vagy zsírban sült társaik. Ráadásul a grillezés során a tápanyagok is jobban megőrződnek, az ételek kevésbé zsírosak, így a nagy hőségben sem ülik meg a gyomrot. 

tovább