A funkcionális igazság

2018. április 9., hétfő, 09:50

Manapság nagy divatjukat élik a funkcionális címszóval ellátott edzésmódszerek. Sokak számára azonban nem egyértelmű, mit is takar pontosan ez a megnevezés, így félnek kipróbálni ezt a fajta edzésmódszert. Szeretnénk eloszlatni a ködöt, amely a funkcionális tréninget körülveszi, hiszen igen hatékony óratípusokról van szó, melyek egy tudatos edzéstervből nem hiányozhatnak!

A funkcionális igazság

A funkcionális edzés lényege, hogy a testet egészként kezeli. Nem külön izomcsoportokra fókuszál, hanem összetettebb gyakorlatokkal egyszerre mindig több izomcsoportot dolgoztat meg. A mindennapi élet során előforduló mozgások adják az alapot a gyakorlatokhoz, tehát guggolások, emelések, húzó- és tolómozgások variációi képezik az edzés alapját.

Atléták, súlyemelők évszázadok óta használják ezt az edzésformát. Mint koncepció, a funkcionális edzés célja, hogy egy erős alapot adjon. Ez a tréning előkészíti szervezetünket, izomzatunkat a mindennapi igénybevételre és az általunk végzett munkára. Úgy lehetne jellemezni ezt az edzésformát, mint egy olyan gyakorlatsort, mely által hatékonyabban tudjuk végezni a mindennapi rutinfeladatokat.

Ahhoz, hogy ezeket az összetettebb gyakorlatokat végre tudjuk hajtani, mindig stabilizálni kell a kiinduló testhelyzetünket a tartó izomzat segítségével. Ezért a funkcionális edzés igen hasznos „mellékhatásaként” erősödik a mélyizomzat – a törzs izmai, a has-és hátizmok. A hagyományos alakformáló, erősítő edzésekkel ellentétben a funkcionális edzés komolyan igénybe veszi keringési rendszert is, így állóképességünkre is hatással van. Mivel az edzés összetett, szépen formálja az egész testet, és kondíciónkra is jó hatással lesz.

De funkcionális tréninggel fejleszthetsz például erőt, gyorsaságot, hajlékonyságot, izomellenállást, szív-és érrendszeri állóképességet is, csak a gyakorlatokat kell megfelelően variálnod.

Mivel a tréningek során a legfőbb segédeszközöd a saját tested, ezért az edzésednek csak a saját edzettségi állapotod és kreativitásod szab határt. Ráadásul szinte bárkivel edzhetsz, kortól, nemtől függetlenül.

További infó: www.oxygenwellness.hu

örökmozgó sport fitnesz edzésmódszer edzésterv

10 tipp, amitől jobban égnek a kalóriák futás közben

10 tipp, amitől jobban égnek a kalóriák futás közben

Közhely, de igaz: a tavasz a téli pluszkilók ledolgozásának ideje. Ha megfelelően állítod össze az edzésterved, a futással nem csak az állóképességedet fejleszted, hanem fogyhatsz is! Min kell változtatnod, hogy szépen formálódj? Összegyűjtöttünk 10 tippet, amely segít fokozni a zsírégetést futás közben.

tovább

5 hiba, amit kerülj el jógázás közben

5 hiba, amit kerülj el jógázás közben

Évek óta jógázol, de nem vagy benne biztos, hogy rendes tempóban fejlődsz, és nem is mindig érzed a jóga áldásos hatásait? Valószínűleg te vagy az, aki már rutinból, „robotpilóta üzemmódban” gyakorolja a jógát, mindig beleesve ugyanazokba a hibákba… 

tovább

A fejlődés záloga: válassz edzőt a futáshoz!

A fejlődés záloga: válassz edzőt a futáshoz!

Akár kezdő vagy, akár több éve húztál először futócipőt és azóta sem álltál le, érdemes elgondolkoznod azon, hogy a futásaidat futóedző segítségével szabályozd. Luxus lenne? Nem az! Az edző nem csak a futásaidat tarthatja kontroll alatt, de egy jó szakember személyre szabott tervet készít, amellyel elkerülhető a sérülés, és látható lesz a fejlődés is.

tovább

Tökéletes formák MILON köredzéssel

Tökéletes formák MILON köredzéssel

Hazánkban is elérhetővé vált már az örömteli és kreatív edzésforma, amely gépek és személyre szabott beállítások segítségével járul hozzá a tökéletes alak eléréséhez. Íme, a MILON legfontosabb tudnivalói!

tovább