A magyarok harmada jár termálfürdőbe

2018. január 26., péntek, 14:00

A magyarok harmada évente legalább egyszer termálfürdőzik, és a fiatalok közül sokan gondolják úgy, hogy a gyógyító hatású víz a mindennapi stresszel kapcsolatos problémákra is megoldást jelent.

A magyarok harmada jár termálfürdőbe

A hévízi NaturMed Hotel Carbona megbízásából készített országos reprezentatív kutatásának eredménye alapján a hazai gyógyvizeket a belföldi utazók számára is érdemes tovább népszerűsíteni, hiszen ismerik, de sokan még nem próbálták ki jótékony hatásukat.

Magyarország világviszonylatban gazdag termálvizekben, fürdővárosaink a külföldi turisták népszerű célpontjai. A magyarok közül is sokan használják gyógyvizeinket: a NaturMed Hotel Carbona megbízásából felnőttek körében végzett országos reprezentatív kutatás¹ alapján a válaszadók 34 százaléka legalább évente megy termálfürdőbe. A megkérdezettek 39 százaléka két-három évente, vagy ennél ritkábban látogat gyógyfürdőt, és mindössze negyedük (27%) jelezte, hogy soha nem járt még termálfürdőben.

A turisztikai jelentőségű fürdők a Magyar Turisztikai Ügynökség beszámolója és a KSH adatai szerint is népszerűek, hiszen ezek összesen 28,8 milliós vendégforgalmat, és 64,2 milliárd forint bevételt generáltak 2016-ban, ezzel közvetlenül hozzájárulva a nemzetgazdaság bevételeihez.

Egyre több fiatal termálfürdőzik

Bár hagyományosan az idősebbekhez szokás kapcsolni, a kutatás alapján a termálfürdőzés a fiatalok és középkorúak körében is népszerű. A 18-24 éveseknek és a 35-44 éveseknek is több, mint harmada jár legalább évente termálfürdőbe (37% és 36%). Mellettük két korcsoport emelkedik még ki: a 45-54 évesek 37 százaléka, az 55-64 éveseknek pedig 39 százaléka jár legalább évente fürdőzni.

Ebben a három megyében fürdőznek a legtöbben: Jász-Nagykun-Szolnok, Tolna és Komárom-Esztergom

Országos bontásban három megye vezeti a rendszeresen termálfürdőzők rangsorát: Jász-Nagykun-Szolnok, Tolna és Komárom-Esztergom megyékben a legmagasabb a termálvizes fürdőhelyeket több-kevesebb rendszerességgel látogatók aránya. Érdekesség, hogy Hajdú-Bihar lakosainak több mint kétharmada (66%) még soha nem járt termálfürdőben, annak ellenére, hogy az egyik legnépszerűbb hazai fürdőváros (Hajdúszoboszló) itt található.

A fiatalok szerint a mindennapi stresszre is megoldás

A NaturMed Hotel Carbona kutatása kitért arra is, hogy a megkérdezettek szerint mely panaszokra van jótékony hatással a termálvíz. Az első helyen a válaszadók 40 százaléka a reumát említette, másodikként pedig a gyulladásos ízületi és gerincbetegségeket (28%). Harmadik helyen az ízületi műtétek utókezelése, valamint a törések, baleseti sérülések és mozgásszervi műtétek utáni rehabilitáció végeztek szinte fej-fej mellett (20 és 18%).

Dr. Kurth Géza, a NaturMed Hotel Carbona főorvosa szerint az eredmények alapján látható, hogy a többség ismeri a termálvíz legkülönbözőbb területeken kifejtett jótékony hatásait. Örömteli ugyanakkor, hogy a reuma és ízületi panaszok mellett sokan – különösen a fiatalabb korosztályból – említik a gyógyfürdőzés stresszoldó hatását is, amelyet a hévízi vendégekkel kapcsolatos tapasztalatok is alátámasztanak.

Anyagi helyzet szerepe a termálfürdő-használat során

A kutatás szerint az anyagi helyzet és a fürdőlátogatás közötti összefüggés egyértelmű: minél magasabb jövedelemmel rendelkezik valaki, annál gyakrabban engedheti meg magának a termálfürdőzést. Az eredmények alapján ugyanakkor sokan vannak, akik bár anyagilag megtehetnék, mégsem választották még soha a kikapcsolódásnak ezt a módját. A Carbona kutatásának eredményei szerint tehát érdemes a termálfürdőket a belföldi turisták számára tovább népszerűsíteni, hiszen ismerik, de sokan még nem próbálták ki jótékony hatásukat.

¹A kutatást a Tárki Társadalomkutatási Intézet Zrt. végezte a NaturMed Hotel Carbona megbízásából. Az adatgyűjtés időpontja: 2017. október.

hírek fürdő termálfürdő gyógyvíz gyógyító hatás magyarország

Átadták a második Anyák Házát!

Átadták a második Anyák Házát!

A karcagi Kátai Gábor Kórház Gyermekosztályán nyitotta meg kapuit az Anyák Háza Hálózat második tagja. 

tovább

Szekeres Adrien a Högl Magyarország Stílus Nagykövete

Szekeres Adrien a Högl Magyarország Stílus Nagykövete

Immár 2 éve működik együtt az énekesnő az osztrák cipőmárkával, mely Európa egyik vezető luxus márkája.  Az együttműködés múlt évben kezdődött és folytatódik tovább ebben az évben is. Sok izgalmas projekt várja a vásárlókat és a sajtót egyaránt.

tovább

Szentendrei Tavaszi Fesztivál

Szentendrei Tavaszi Fesztivál

A tavasz a Szentendrei Teátrum életébe is új színeket és frissességet hoz. Idén a meglepően újfajta megközelítéseké, az új bemutatóké és a fiataloké a főszerep.

tovább

Megéri tanulni: az OKJ-t választók 70 százaléka egy éven belül eléri a célját

Megéri tanulni: az OKJ-t választók 70 százaléka egy éven belül eléri a célját

A legtöbben szakmai előmenetel, új munkahely megszerzése vagy magasabb jövedelem reményében vágnak bele OKJ-s képzésbe 

tovább