Így lazulj el!

2018. január 25., csütörtök, 07:00

Nem tudsz kikapcsolni, még akkor sem, ha már közel 10 perce fekszel nyugalmi pózban és nyugodt testtartásban. Vajon mi lehet az oka? Relaxálni és teljesen ellazulni nem könnyű, egyszerűbb mondani, mint csinálni, különösen akkor, ha óra előtt ittál egy csésze kávét, negatív érzelmi állapotban vagy, hektikus az életed vagy éppen stresszes vizsga előtt állsz.

Így lazulj el!

Talán ismered a forgatókönyvet:  elhelyezkedsz a matracon, vársz, de az elméd össze-vissza jár, mindenen agyalsz: mikor kell betenned például a mosást vagy éppen mit kell még elintézned aznap. Vizuálisan látod magad előtt ugyan, hogy mély levegőt veszel, amely átjárja az egész testedet a fejtetődtől egészen a lábújjadig, de mentálisan mérföldekre vagy – a tested feszült, a kezeid ökölben vannak, a vállaidat a füledhez húzod.

Fókuszálj a légzésre

Ellazuláskor a legfőbb probléma az lehet, hogy a lépéseket csapongó elmével próbálod elvégezni, ennek eredményeként pedig nem tudod megadni a kellő figyelmet a relaxációs folyamatnak a szükséges módon. Mi lehet a siker kulcsa? A válasz egyszerű: fókuszálj a légzésedre! A jógik szerint a légzés nem más, mint egy híd a test és lélek között. Összpontosíts a lassabb és mélyebb, szünetek nélküli légzésre, ezzel kerülve relaxált állapotba és megnyugtatva idegrendszeredet.

Nézzük, hogyan is néz ki mindez a gyakorlatban:

Kezdjünk mindent az elejéről!

  • Feküdj hanyatt a matracon, helyezz egy párnát a fejed alá. Az egyik kezed tedd a hasadra, másikat a mellkasodra. Mielőtt gondolkodni kezdenél, kövesd a tested finom mozgásait miközben lélegzel, majd fókuszálj arra, ahogy a tüdőd megtelik levegővel, végül pedig ahogy távozik onnan. Figyelj oda arra, hogy hasi légzést végezz, valamint a belégzés és a kilégzés közel hasonló hosszúságú legyen.
  • Fokozatosan mélyítsd a belégzésedet, a következő kilégzésnél pedig óvatosan aktiváld a hasizmokat is, és engedj levegőt a tüdődbe. (Sokat segíthet, ha számolod a be- és kilégzéseidet, kezdetben 3-3, majd később 6-6 arányban, ahogy éppen neked kényelmes.
    Egy-egy gyakorlatot néhány percig végezz.
  • Ne legyen szünet a légzések között, engedd, hogy a belégzés és a kilégzés összeolvadjon.
  • Amikor végeztél, kezdd előről a gyakorlatot, ismételd meg párszor, egészen addig, amíg nem állandósul a mély légzés. Pár percet követően a gondolataid elszállnak, testedet és lelkedet pedig átjárja a nyugalom.
  • Ha készen állsz a befejezésre, fordulj bal oldaladra utolsó gyakorlatként, maradj oldalon fekvésben nyugodtan, amíg helyreáll a légzés és a keringés, vegyél pár lassú, mély és szünet nélküli lélegzetet, majd ülj fel lassan és üdvözöld a világot.

örökmozgó jóga sport mozgás relaxáció légzés

Jóga és sport – A nyerő kombináció

Jóga és sport – A nyerő kombináció

A jóga egy sor pozitív hatással bír, többek között segít olyan flexibilitásra szert tenni, amely által javul a sportteljesítmény is. A jóga gyakorlatai az idegrendszert is karbantartják, és így a koncentrációs képességedet is növelik, amely szintén fontos. 

tovább

Sportolj divatosan! Sportolás közben is lehetsz vonzó!

Sportolj divatosan! Sportolás közben is lehetsz vonzó!

A legtöbben az egészségükért kezdenek sportolni, sokan kötik ezt össze egy teljes életmódváltással is, ám mint az élet minden területén a kezdet a sportnál is nehéz. Motiváló erőként is jól működnek a sportoláshoz használt divatos ruházatok, melyek az első – sportolás által elért – eredményeket is láttatni engedik…

tovább

10 hasznos tipp téli futáshoz

10 hasznos tipp téli futáshoz

Bár a február a meteorológiai tél utolsó hónapja, az időjárás még tartogathat meglepetéseket. Összegyűjtöttük a 10 leghasznosabb tippet téli futáshoz, hogy a cudar időben se kelljen otthon maradnod.

tovább

Túrázz télen is!

Túrázz télen is!

Jégmászás, hótalpazás vagy csak egy könnyedebb bakancsos túra? Télen is megannyi szervezett út közül választhatunk, ha a természetben, aktívan töltenénk a szabadidőnket. Belföldön, külföldön egyaránt felfedezhetjük a hegyeket, ormokat, szurdokokat, szakadékokat, ám ha kezdők vagyunk, érdemes egy túravezetőt is megbízni a nagy kalandra.

tovább