Salátába, levesbe, szendvicsbe

2018. április 5., csütörtök, 07:00

A csírák a fűszerekhez hasonlóan változatos ízvilággal rendelkeznek. Van közöttük lágy, markáns, pikáns és kifejezetten csípős ízű is, emiatt rendkívül változatos módon lehet őket fogyasztani. 

Salátába, levesbe, szendvicsbe

Szinte minden sós ételhez illenek. Még ha kis mennyiségben fogyasztunk csírákat, azzal magas tápértékű élelmet biztosítunk szervezetünknek. Napi 2-3 evőkanálnyi mennyiség bőven elegendő belőle, ennyit akár egyetlen szendvicsbe is bele lehet keverni. 

Saláta:
 A csíra bármilyen salátához illik. A majonézes káposztasalátába (fehér káposzta, sárgarépa, hagyma, majonéz) nagyon finom a retekcsíra, a zöldsalátákkal kiválóan harmonizálnak a fűként növő növények csírái, az árpa, a búza, a zab.



Pita, hideg szendvicsek:
 Ezekbe a csíra épp úgy használható, mint a paradicsom, paprika, vagy a salátalevél

.

Kenyér
: A mandula-, a napraforgómag, a búza-, és a lucernacsíra feldobja a házi sütésű kenyér ízét. Csak keverd őket össze vízzel, és tedd a tésztába. Ráadásként segítenek magasabbra emelni a kenyértésztát.
 

Omlett:
 Ehhez a lucernacsíra vagy több csíra keveréke illik.

 

Leves:
 Tálalás előtt érdemes beleszórni a csírát. A retek kellemesen pikáns ízt ad, a lucerna- és a búza édeskés aromájú.

 

Túrókrém:
 Tejföllel, joghurttal, zöld fűszerekkel, pirítósra kenve vagy paprikába töltve – itt sem követünk el hibát a csírákkal. 

Extra tipp: A csírákat akár le is darálhatjuk. Például a darált rozscsírát ízesíthetjük fokhagymával, tengeri sóval, olíva olajjal, majd például süt padlizsánra vagy cukkinire öntve melegen tálaljuk. 

ízlelő gasztro csíra saláta

Előtérben a növényi étrend

Előtérben a növényi étrend

Számtalan helyen olvashatunk hasznos tanácsokat arra vonatkozóan, milyen módon találhatjuk meg a számunkra leginkább megfelelő étrendet, a legújabb trendek közül melyek azok, amelyek leginkább beleillenek napirendünkbe és melyikkel őrizhetjük meg egészségünket. Mostanában egyre nagyobb teret nyer a növényi alapú étrend. Ám mit is jelent ez pontosan, és hogyan járul hozzá egészségünk megőrzéséhez?

tovább

Étkezz tudatosan edzés előtt és után!

Étkezz tudatosan edzés előtt és után!

Egy sikeres életmódváltáshoz és a kívánt álomalak eléréséhez tudatos tervezésre van szükség. Ha fejben már eldöntöttük a változást, nem mindegy, hogyan kezdünk bele. Egy jól átgondolt program segítségével, viszont a várt eredmény nem marad el sokáig.

tovább

Fenntarthatóság a konyhában

Fenntarthatóság a konyhában

Fókuszban a szezonális gyümölcsök és zöldségek

tovább

6 étel, amit a sportolónak ennie kell

6 étel, amit a sportolónak ennie kell

A megfelelő fizikai erőnlét, a fittség eléréséhez rendszeres testmozgásra van szükség. Egyáltalán nem mindegy, hogy a sporthoz az energiát miből nyerjük, illetve mivel pótoljuk.

tovább