Tavaszi diéta-horoszkóp

2018. április 5., csütörtök, 10:45

A tavaszi tisztulás, megújulás kivételesen, nem a fogyasztói társadalom találmánya. Az is biztos, hogy remek módszerből, csodaszerből és információból nincs hiány, mégsem vagyunk elég fittek. Ennek egyik oka lehet, hogy nem a megfelelő módszert választjuk a fogyáshoz, méregtelenítéshez. 

Tavaszi diéta-horoszkóp

Most a zodiákus szimbólumai mentén haladunk, ha készen állsz rá, próbáld ki a hozzád illő javaslatokat, hátha így könnyebb lesz a tavaszi újjászületés!

KOS: Diétázz módszeresen: készíts pontos tervet a mozgásra, étkezésre legalább egy hétre előre és napszakokra lebontva. Hanyagold a cukrot, sót, főzz fűszerszegényen, és fogyassz sok-sok nyers ételt pl. csírákat, olajos magvakat. Egyenletes mennyiségeket egyél, naponta legalább négyszer. Fordíts figyelmet a mentális lazításra is: ereszd ki a fáradságot és stresszt a nap végén egy jó meleg fürdővel. 

BIKA: Kezd kívül: járj masszázsra, test-kezelésre pl. shiatsu. Válassz lassú, de alapos testmozgást, amit viszont minden nap legalább 20 percben gyakorolsz. Kerüld a zsíros, színezett ételeket, válaszd inkább a természetes és egyszerű ízeket. Ügyelj rá, hogy egyszerre csak 2-3 -féle dolgot egyél és emeld a folyadékbevitelt: egyenletesen igyál, lehetőleg teát vagy meleg vizet. Utóbbi kiváló tisztító. 

IKREK: Legyen nem-csinálom-böjt: csak azzal foglalkozz a következő hetekben, ami tényleg fontos. Ha teheted, legalább hétvégenként pihenj: olvass, alkoss, álmodozz! Maradj egyedül is, vagy csak kuckózz be otthon a fotelbe. Ami az étkezést illeti: nassolás helyett rendelj minden napra legalább egy melegételt, vagy főzz magadra. Sokat segít az alvásban, ha este kis meleget eszel pl. kását vagy rizst. Legyen sok hal és gyümölcs az étlapon, kerüld viszont az alkoholt és a kávét. 

RÁK: Tarts tejtermék-diétát, nézd meg, hogy működsz ezek nélkül. Próbálj meg sok gabonát és zöldséget-gyümölcsöt enni, és minimalizáld az édességeket is. Ha nassolnál, válassz aszalt gyümölcsöt, de csak mértékkel. Kezd a napot müzlivel és fejezd be melegszendviccsel. Ha lehet, keresd a bio-változatot mindenből. Sétálj sokat vagy ússz, és a meditációról se feledkezz meg. 

OROSZLÁN: Csináld a diétát is méltóságteljesen! Nem kell koplalni, szenvedni és irigykedni. Gondold át, hogy mi a célod kilóban, centiben, közérzetben, majd pedig állítsd össze a menüdet és a napi mozgás-formádat is. Fontos, hogy mindent egyél, amihez kedved van, de csak pár falatot akkor, ha nem épp a leghasznosabb dolgot kívánod meg. Ha sokat iszol és mozogsz, az a pár plusz kalória elillan. 

SZŰZ: Határozd el, hogy meddig tartod a diétád: legyen mondjuk 5 hét, ez az ideális. Kezd bele finoman: csökkentsd a mennyiségek és étkezések számát. Aztán hagyd el a nasit, utána a vacsit majd az utolsó hetekben csak vega-menüt egyél. A jó közérzetért a menta tea és a zöld tea is sokat tehet, segítenek a méregtelenítésben is. Tornázz reggelente és menj 2 megállót gyalog naponta, vagy pattanj biciklire. 

MÉRLEG: Keress társat a diétához, csináljátok együtt. De ne virtuálisan. Beszéljétek meg a taktikát és kérjétek egymáson számon a haladást. A legjobb taktika a makrobiotikus étrend: hosszú távú módszer, de nem igényel nagy erőfeszítést. Az is sokat segít, ha jógázni, szaunázni jársz rendszeresen. Ne várj azonnali csodát, légy türelmes a testedhez és büszkén gondoskodj róla, meghálálja a pár hónapon belül.

SKORPIÓ: Kerül a szélsőséges aszkézist, de a hedonizmust is. Ha diéta, akkor számodra jó irány a paleo-étrend. Ha más szimpatikus, akkor is olyat válassz, ami életmóddá válhat. Tavasszal pedig egy léböjtkúra jöhet nagyon jól, ami alaposan áttisztít. A következő újholdkor bele is vághatsz, az étrendváltást csak ezután kezd. Persze az élvezeti cikkekről se árt lemondani, méghozzá minél előbb. 

NYILAS: Minden fejben dől el: bármit végig tudsz csinálni, ha elhatározod magad és látod a célt. Ha diétáról van szó, segít, ha lépésenként vágsz bele: a szénhidrát-szegény étrend nem jár nagy lemondással, de kiváló eredményeket hoz és megtanít odafigyelni magadra. Kezdheted ezzel. Vegyél egy könyvet receptekkel és állj neki még ma. A kardió-mozgás pedig segít a lelkierő fenntartásában is! 

BAK: Neked nem kell plusz biztatás, ha igazán elszántad magad. Arra viszont figyelj, hogy ne a trendi módszerekben bízz, hanem a hozzád illőben. Ilyen a nyers-étkezés. Ha ez túl szélsőséges, akkor az is jó, ha egy ideig lemondasz a húsról. Igyekezz emellett melegítő, fűszeres ételeket fogyasztani és friss ételeket enni. Nem tesz jót a mélyhűtött és a konzerv-kaja sem. Inkább rendelj, mint ugyanazt edd 3 napig. 

VÍZÖNTŐ: Sokszor keveset. Ha ezt megfogadod, nem lesz szükséged külön diétára. Persze ha precíz akarsz lenni, akkor nem árt lédúsan, rostosan táplálkoznod, sok fehérjével és kevés sóval. Éljenek a zöldfűszerek és le az erős-pikáns ízekkel. Az északi konyha a te világod, keress skandináv recepteket és akár az ottani kiegyensúlyozott életvitelt is lemásolhatod, jót fog tenni. 

HALAK: Halogatás helyett ugorj fejest most, a jojó-hatás helyett pedig mindig csak az adott napra figyelj oda. Legyél tudatos vásárló, menj listával a boltba. Próbáld a zsírokat teljesen elhagyni, párolj, grillezz anélkül. A könnyű thai ételek sok zöldséggel, hallal, gyümölccsel igazán neked való csemegék, és nyilván fogyassz kevesebbet a kedvenc csokidból is, bár lemondani teljesen nem kell róla. A mérték az érték!

lélekbúvár horoszkóp tavasz

Márciusi kihívásaink

Márciusi kihívásaink

Márciusban érdemes a kihívásaink felé fordulni: sikeresebbek és örömtelibbek lesznek még a halogatott feladatok is, ha kalandnak éljük meg őket. Lássuk, melyik csillagjegy hol találja szembe magát inspiráló kihívással és hova érdemes koncentrálni az energiáinkat a hónapban!

tovább

Szerelem a kirakatban, avagy: végigposztolt Valentin-nap

Szerelem a kirakatban, avagy:  végigposztolt Valentin-nap

Valentin-nap. Vacsora a szerelmünkkel. Meghitt gyertyafény, halk zene, csillogó szempárok. Ám ahelyett, hogy egymásra figyelnénk, fél szemmel a megfelelő szöget keressük, ahonnan majd elkészíthetjük a legütősebb képet. Egyáltalán létezik ma az, amit nem posztolunk ki azonnal? Pszichológussal jártunk utána.

tovább

Ön(árnyék) ismeret

Ön(árnyék) ismeret

Az önismeret szó hallatán legtöbbünk szeme elé egy könnyen vállalható, pozitív jelzőhalmaz kúszik be. De vajon valós és mély önismeretre utal-e, ha kizárólag az erősségeinkre koncentrálunk? Aligha. A belső képhez a nemszeretem-tulajdonságok is hozzátartoznak, melyeket vagy csiszolgatunk vagy elfogadunk. Nézzük, mi van a legmélyebb bugyrokban, lássuk meg az árnyékunkat és ne bújjunk vissza a barlangba (előlük)!

tovább

A pszichiátria jogsértéseit vizsgálják

A pszichiátria jogsértéseit vizsgálják

Mennyire lehet kiszolgáltatott egy olyan ember, akit válófélben lévő házastársa juttatott kényszerrel a pszichiátriára, hogy előnyhöz jusson a gyermekelhelyezésben? És valaki, akit oly mértékben legyógyszereznek a pszichiátrián, hogy ebben a kémiai kényszerzubbonyban képtelen saját érdekeit képviselni? Ilyen és ehhez hasonló ügyekkel foglalkozik egy civil szervezet, amely kifejezetten a pszichiátriákon történő jogsértések felderítésére specializálódott.

tovább